Geboekte bungalow voldoet niet aan omschrijving
Vraag gesteld door C. van Staveren op 13 november 2022
Ik heb een hondenbungalow geboekt. De bungalow zou voorzien zijn van een omheining waardoor mijn hond rustig los kon lopen buiten. Eenmaal aangekomen bleek de omheining er niet te zijn. Ik had speciaal daarvoor deze bungalow geboekt. Wat kan ik vragen als vergoeding?
Antwoord van Annemieke
ANWB Expert
U heeft een hondenbungalow geboekt. De bungalow zou voorzien zijn van een omheining waardoor uw hond rustig los kon lopen buiten. Eenmaal aangekomen bleek de omheining er niet te zijn. U had speciaal daarvoor deze bungalow geboekt. U vraagt wat u kunt vragen als vergoeding.
Als de door u gehuurde bungalow niet voldoet aan wat er in de omschrijving staat en u heeft daar nadeel van ondervonden, dan is het zaak om eerst dit aan te kaarten bij de verhuurder. Kan deze niet binnen redelijke termijn een oplossing bieden, dan kunt u een vergoeding vragen voor een deel van de huursom. Er is immers een deel van de overeenkomst niet goed nagekomen. Het is lastig om een percentage aan te geven. De mate van overlast is toch wat subjectief. Als we een richtlijn moeten geven dan zou dat zo'n 10-20 % van de huursom kunnen zijn. Zeker aangezien u nadrukkelijk hierop het huisje heeft uitgezocht.
Stuurt u de verhuurder schriftelijk een bericht waarin u vraagt om een redelijke vergoeding. Komt u er niet uit met de verhuurder? Heeft u rechtsbijstand, schakelt u deze dan in. Is de verhuurder aangesloten bij de Recron, dan kunt u ook uw zaak voorleggen aan de Geschillencommissie Recreatie.
Deel deze pagina