In Lissabon geparkeerd op (onzichtbaar gereserveerde) P-plaats
Vraag gesteld door vakantie cascais op 18 september 2018
Op 17 sept 2018 in Lissabon onze huurauto geparkeerd op normale P-plaats en voldoende geld in P-automaat gedaan en kaartje achter voorruit geplaatst. Bij terugkomst bleek een notitie in de Portugese taal onder de ruitenwisser te zitten. Was allesbehalve duidelijk dus hiermee naar lobby van het tegenoverliggende hotel gestapt om te informeren, wat er op notitie stond. Bleek een soort boete te zijn omdat de auto op een gereserveerde plaats was gezet. Gekeken naar borden maar alles in Portugees. In lobby kon mij niet vertellen, hoeveel er betaald zou moeten worden. Advies was wel om heel snel de auto daar weg te halen, voordat die weggesleept zou worden. Advies was om email te sturen naar betreffende instantie of advies bij verhuurbedrijf inwinnen. Diezelfde middag huurauto ingeleverd en daar werd geadviseerd om betaling te verrichten via CTT (postkantoor) op vliegveld Lissabon. Bij CTT zei lokettiste me dat ze dat niet deden en maar af moest wachten. Ook op website (emel.pt) kom ik geen steek verder. Zou best willen betalen, maar de omstandigheden moeten wel redelijk blijven voor de 'overtreder'.
Antwoord van Henny
ANWB ExpertOp 17 september 2018 heeft u in Lissabon de huurauto geparkeerd op een betaalde parkeerplaats.Bij terugkomst zat er een bon onder de ruitenwisser. Het bleek om een gereserveerde parkeerplek te gaan. In Portugal lukte het niet om de bon te betalen en het is u niet bekend hoe u nu kunt betalen.
Ik raad u aan om de boete uit Portugal af te wachten.Het kan even duren omdat de instantie, die de boete op wilt leggen, uw gegevens moet opvragen bij de verhuurmaatschappij. Op het moment dat u de boete ontvangt, weet u ook het bedrag dat u moet betalen en ook bij wie u bezwaar kunt maken als u dat zou willen.
Meer informatie over buitenlandse boetes vindt u op onze website.
Deel deze pagina