Gegevens wijzigen
De meeste gegevens kan je zelf wijzigen in de app of Mijn ANWB Energie, maar niet alles. Je leest hier waar je welke gegevens kunt wijzigen.
Verbruik je meer of juist minder energie dan je vooraf had ingeschat? Dan kun je je maandbedrag op ieder moment tussentijds aanpassen, zodat je aan het eind van het jaar niet onverhoopt een flinke eindrekening krijgt of juist maandelijks via je maandfactuur een onnodig hoog voorschot betaalt. Wij helpen je daarbij, je krijgt elke maand een overzicht van je werkelijke verbruik en elke drie maanden een e-mail voor een check of je maandbedrag nog klopt.
Via Mijn ANWB Energie of via de app kun je je maandbedrag op ieder moment herberekenen en aanpassen. Ga hiervoor naar ‘Instellingen’ druk vervolgens op ‘Gegevens wijzigen’ en kies voor ‘Maandbedrag’. Wij berekenen je maandbedrag opnieuw op basis van jouw (aangepaste) verbruik, het al betaalde voorschot en het aantal resterende maanden tot je jaarrekening.
We doen ons best een zo nauwkeurig mogelijke inschatting van je verbruik te maken. Denk je dat we toch iets te hoog of te laag zitten? Neem dan contact op met onze klantenservice. Samen kunnen we het maandbedrag dan zo goed mogelijk afstemmen op jouw persoonlijke situatie.
Geef je de wijzigingen voor de 22e aan ons door? Dan is dit de 23e van dezelfde maand al terug te zien op je nieuwe maandfactuur.
In de app of in ANWB Energie kun je zelf de volgende zaken makkelijk aanpassen (Wachtwoord vergeten?):
- Het maandbedrag opnieuw berekenen op basis van de actuele en de te verwachten in inkoopprijzen
(de factuur wordt iedere maand op de 23e verstuurd. wijzigingen voor de 22e worden daarin al direct meegenomen). - Je verbruik aanpassen
- Je emailadres
- Je telefoonnummer
- Het factuuradres
- De betaalmethode wijzigen of een machtiging afgeven voor een ander rekeningnummer (voor de automatische incasso)
Wil je de naam van de contractant wijzigen in verband met de btw-teruggave bij de aanschaf van zonnepanelen? Neem dan contact met ons op.
Voor de traditionele energiecontracten was het de moeite waard om je lopende energiecontract mee te nemen naar het nieuwe adres. Daarmee behield je dan je huidige energietarieven. Omdat een dynamisch energiecontract werkt met tarieven die ieder uur anders zijn, is het niet meer noodzakelijk om je energiecontract over te zetten naar je nieuwe woning.
Meer over je energiecontract bij een verhuizing
Annuleren
Zijn we nog niet gestart met energie leveren en wil je je energiecontract annuleren? Dat kan. Je hebt altijd een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Zodra wij je annulering hebben verwerkt, sturen we je een e-mail om dit te bevestigen. Annuleren doe je door onderstaande gegevens te mailen naar energie@anwb.nl of te bellen naar 088 269 22 66.
- Naam
- Klantnummer
- Contractnummer
- Postcode + huisnummer
- Wat is de reden van annulering?*
Opzeggen
Als we al energie op jouw adres leveren kun je met één maand opzegtermijn kosteloos je energiecontract bij ons opzeggen. Op de laatste dag dat wij energie leveren sturen we je daarvan de bevestiging. Opzeggen is alleen nodig als je gaat verhuizen naar een nieuw adres. Stap je op hetzelfde adres over naar een andere leverancier dan zullen zij jouw contract bij ons opzeggen. Opzeggen doe je door onderstaande gegevens te mailen naar energie@anwb.nl of te bellen naar 088 269 22 66.
- Naam
- Klantnummer
- Contractnummer
- Postcode + huisnummer
- Datum van sleuteloverdracht
- Wat is de reden van opzegging?*
*Niet verplicht