BSP Boozz E-Volt
De Boozz E-Volt staat bijna onderaan de lijst, maar met een score van 7,2 is dit nog steeds een prima fiets. Ondanks het lage gewicht van 26 kg inclusief accu heeft de BSP toch nog een sterk, stijf frame en een prima stabiliteit. Ook op de afwerking valt weinig af te dingen.
De grote tegenvaller was de Shimano E-5000 motor. Dat was de zwakste uit de test. De motor had zelfs moeite om flauwe hellingen te bedwingen. Kortom: aardige stadsfiets of voor vlakke toertochten, maar mijd de heuvels en helllingen.
Specificaties
Merk | BSP |
Model | Boozz E-Volt |
Eindoordeel | 7,2 (redelijk/goed) |
Prijs | € 2679 |
Aantal maanden garantie op accu/prijs vervangende accu | 24 maanden / € 500 |
Capaciteit/locatie accu | 418 Wh / bagagedrager |
Actieradius met geteste accu (km)* | 46 km / 39 km |
Aantal type/versnellingen | Shimano Nexus 7 |
Remmen | Hydraulische schijfremmen (Shimano) |
Accu uitneembaar/display afneembaar | Ja / ja |
Gewicht accu (kg) | 2,5 kg |
Slot (type/aantal ART-sterren, zie www.stichtingart.nl) | AXA Solid Plus / 2 |
Motor | Shimano E-5000 |
Connectiviteit met app/telefoon | Ja |
Gewicht fiets/maximaal toegestaan totaalgewicht** | 26 kg / 140 kg |
Meer informatie + dealer locator | www.bsp-fietsen.nl |
* Respectievelijk voor een 'makkelijk', vlak parcours en een 'zwaar', heuvelachtig parcours, getest in de hoogste ondersteuningsstand
** Maximaal toegestaan totaalgewicht = gewicht fiets + berijder + evt. bagage
Beoordeling
Ondersteuning vlak | 6,8 |
Ondersteuning heuvelop | 5,4 |
Comfort/rijhouding | 6,4 |
Remmen | 8,0 |
Stabiliteitstest | 8,1 |
Actieradius | 6,2 |
Constructie/onderdelen | 8,1 |
Verlichting | 8,5 |
Gebruiksgemak | 8,1 |
Eindoordeel | 7,2 (redelijk/goed) |
Plus- en minpunten
PLUS |
* Shimmy is het trillen van het stuur als je het met beide handen loslaat. |
MIN |
|
Een proefrit bij e-bikes is altijd aan te raden. Wil je zeker van je aankoop zijn, vraag dan om die mogelijkheid of de mogelijkheid (én voorwaarden) voor het retourneren na aankoop via internet. Als gevolg van de coronacrisis is er schaarste op fietsonderdelen ontstaan en kan de huidige levertijd of verkrijgbaarheid beperkt zijn.
Deel deze pagina