Veelgestelde vragen over de ledenpas
Vragen over de digitale ledenpas
Je digitale ledenpas staat in een van de ANWB apps: de Onderweg app of Eropuit app. Zodra je hier bent ingelogd via Mijn ANWB, kun je je ledenpas bekijken.
Is je ledenpas niet zichtbaar in de apps? Lees stap-voor-stap hoe je de ledenpas kan toevoegen.
Zodra je de ANWB Onderweg of Eropuit App hebt gedownload kun je via de tab 'Mijn ANWB' rechtsonderin je scherm direct inloggen met je Mijn ANWB account. Hierna heb je gelijk toegang tot je digitale ledenpas en alle voordelen van je lidmaatschap!
Is je ledenpas niet zichtbaar in de apps? Lees stap-voor-stap hoe je de ledenpas kan toevoegen.
Je kunt zowel onze Onderweg app als de Eropuit app gebruiken voor je digitale ledenpas. Aan welke app jij het meeste hebt? Dan beslis je zelf. Hieronder vind je de grootste voordelen van beide apps.
De ANWB Onderweg app is jouw ultieme hulp voor onderweg. Pech melden, navigeren, goedkoper parkeren, laadpalen uitkiezen en de brandstofprijzen van verschillende tankstations vergelijken: je hebt volledige controle met deze alles-in-één app. Als alles loopt zoals gepland, maar óók als je reis een onverwachte wending neemt. Zo kun jij zorgeloos en met plezier de weg op.
De ANWB Eropuit app biedt jou alles voor je dagje uit in Nederland: van fiets- en wandelroutes tot handige knooppuntplanners. Bovendien vind je er exclusieve ledenvoordelen op uitjes, theaterproducties, stedentrips en meer. En gaat er onderweg iets mis? Fietspech of -diefstal meld je eenvoudig via de app. Wel zo handig.
Ja, je kunt de plastic pas gewoon blijven gebruiken: in de winkel, voor de Wegenwacht of bij onze partners. We sturen je alleen niet meer standaard een nieuwe pas als je huidige verloopt. Bekijk je digitale pas daarom voor de meest actuele informatie, bijvoorbeeld over je paskleur en lidmaatschapsgegevens.
Voor toegang tot je digitale ledenpas heb je een Mijn ANWB account nodig. Deze maak je eenvoudig via onderstaande link:
Inlogaccount aanmaken
Voor het maken van een account heb je je lid/relatienummer nodig. Deze vind je op je plastic ledenpas, op je (digitale) facturen of in je welkomstmail.
Heb je een probleem met je Mijn ANWB account? Kijk dan hier.
Dat kan zeker! Ieder lid heeft een eigen lidnummer en een eigen account, dus ook leden met een jongeren- of partnerpas. Gebruik bij het aanmaken van een account dit nummer en dan vind ook jij je ledenpas digitaal in de Eropuit app of de Onderweg app.
Als je een probleem hebt met inloggen, volg dan onderstaande link:
Je kunt je lidnummer op verschillende manieren vinden. Als je nog een plastic ledenpas hebt, staat hij voor op je pas. Daarnaast vind je je lidnummer op je (digitale) facturen, welkomstmails en op je digitale ledenpas in de ANWB Eropuit app of ANWB Onderweg app.
Lukt het niet om je lidnummer te vinden? Neem contact met ons op, dan zoeken wij 'm voor je op.
Als je je inloggegevens bent vergeten kun je deze eenvoudig opvragen via onderstaande link:
Vragen over de plastic ledenpas
We versturen vanaf 2024 niet meer automatisch een plastic ledenpas als je overgaat naar een andere paskleur. Kleurwissels zie je nu digitaal in de ANWB Onderweg app en ANWB Eropuit app. De datum waarop je een nieuwe paskleur ontvangt vind je binnen de apps onder het kopje 'instellingen' in het Mijn ANWB gedeelte.
Ja, zolang hij geldig is, kun je de plastic pas gewoon blijven gebruiken: in de winkel, voor de Wegenwacht of bij onze partners. We sturen je alleen niet meer standaard een nieuwe pas als je huidige verloopt. Bekijk je digitale pas daarom voor de meest actuele informatie, bijvoorbeeld over je paskleur en lidmaatschapsgegevens.
Nee, met de Onderweg app heb je alles bij de hand voor pechgevallen: je meldt pech makkelijk in de app, en je digitale pas heb je ook automatisch bij je. Wel is het handig om de app thuis al een keer te installeren.
Sinds eind 2021 heeft de ledenpas een nieuw uiterlijk, waardoor er geen vervaldatum meer op staat. Deze pas blijft geldig en heeft dus geen einddatum meer.
Wist je dat je geen plastic ledenpas nodig hebt om je te identificeren of te profiteren van ledenvoordeel? Je digitale ledenpas is voldoende, en heeft bovendien een hoop voordelen. Zo staat hij op je smartphone, waardoor je ‘m altijd bij de hand hebt. Voor je digitale ledenpas heb je maar twee dingen nodig:
Je kunt eventueel ook je ledenpas printen in Mijn ANWB. Toch nog graag een plastic ledenpas? Vraag deze dan aan bij je dichtstbijzijnde ANWB winkel of neem contact met ons op.
Je hebt je ledenpas ontvangen met daarbij het bericht dat we je vanuit duurzaamheidsoverwegingen hierna standaard géén plastic ledenpas meer versturen. Wil je in de toekomst toch nog een tastbaar bewijs van je lidmaatschap? Dan kun je in Mijn ANWB je ledenpas printen. Toch graag nog een plastic ledenpas? Dan kan dat. Deze kun je aanvragen via je dichtsbijzijnde winkel of neem contact met ons op.
Heb je een verlopen ledenpas liggen, of heb je de overstap naar onze digitale ledenpas gemaakt? Dan kun je jouw oude ledenpas inleveren bij één van onze ANWB winkels. Wij verwerken de ledenpassen vervolgens op milieuvriendelijke wijze.
Zoek een ANWB winkel bij jou in de buurt.
Deel deze pagina