Veelgestelde vragen over het ANWB Inlogaccount
Heb je problemen met het ANWB inlogaccount of heb je een vraag? Bekijk hieronder de veelgestelde vragen.
Heb je nog geen ANWB inlogaccount? Dan maak je dit gemakkelijk zelf aan. Na het invullen van een paar controlegegevens zoals je relatienummer, postcode en geboortedatum, vul je jouw e-mailadres in en kies je een wachtwoord. Daarna ontvang je van ons een e-mail met link om je account te activeren. Deze link is 1 uur geldig.
Je relatienummer vind je terug op al onze correspondentie in de rechterbovenhoek onder ‘relatienummer'. Heb je geen brief of mail van ons bij de hand, zoek dan op ‘ANWB’ of ‘correspondentie’ in jouw e-mailbox. Wij versturen mails vanuit ‘corrrespondentie@anwb.nl’.
Ben je net lid geworden? Dan maken wij het inlogaccount alvast voor je aan en ontvang je binnen 24 uur na je aanmelding een link per mail waarmee je het account kunt activeren. Deze link is 5 dagen geldig.
Kies een wachtwoord dat je goed kunt onthouden, maar niet makkelijk te raden is en je niet al bij een ander inlogaccount met dit e-mailadres gebruikt. Jouw wachtwoord moet minimaal uit 6 karakters en mag maximaal uit 32 karakters bestaan. Gebruik ten minste één letter en één cijfer. De sterkte van je wachtwoord moet minstens 'redelijk' zijn.
Klopt het nummer? Dit vind je terug op al onze correspondentie in de rechterbovenhoek onder ‘relatienummer'. Heb je geen brief of mail van ons bij de hand, zoek dan op ‘ANWB’ of ‘correspondentie’ in jouw e-mailbox. Wij versturen mails vanuit ‘corrrespondentie@anwb.nl’. Heb je vandaag jouw lid/relatienummer gekregen, dan kun je daarmee direct een ANWB inlogaccount aanmaken en jouw gegevens bekijken in Mijn ANWB.
Waarschijnlijk hebben wij niet je juiste geboortedatum of postcode in onze administratie staan. Neem contact op met het Leden Service Center om deze gegevens samen te controleren en eventueel direct aan te laten passen (088-269 22 22).
Dan is je e-mailadres al gekoppeld aan een ander inlogaccount. Om veiligheidsredenen (gevoelige persoonsgegevens) kan een e-mailadres maar aan één inlogaccount gekoppeld zijn. Dit e-mailadres gebruiken we wanneer je je inloggegevens vergeten bent.
Is er binnen jouw huishouden al een account met dit e-mailadres?
Kies dan voor jouw account een ander e-mailadres of laat het gezinslid een ander e-mailadres instellen. Log hiervoor in met het account waarbij het e-mailadres gewijzigd moet worden en ga naar 'Persoonlijke gegevens'.
Ben je al eerder lid geweest van de ANWB en had je toen een inlogaccount?
Mogelijk is je e-mailadres nog aan dit oude account gekoppeld. Verwijder je oude account of kies een ander e-mailadres voor je nieuwe account. Je account verwijderen doe je door met je oude account in te loggen op Mijn ANWB. Kies 'Persoonlijke gegevens' en vervolgens kan je onder het kopje 'ANWB inlogaccount' klikken op 'Inlogaccount verwijderen'.
Ga naar persoonlijke gegevens
Een account aanmaken is geen verplichting. Ook zonder account ontvang je onze correspondentie op het opgegeven (e-mail)adres. We raden het aanmaken van een account wel aan, omdat dit toegang biedt tot je eigen gegevens en producten, evenals je facturen. Ook heb je met een account toegang tot je digitale ledenpas in de ANWB apps, alsmede andere functionaliteiten. Voor het aanmaken van een account is het persoonlijke lid-/relatienummer én een eigen uniek e-mailadres nodig.
Als je niet kunt inloggen, dan kan dat verschillende oorzaken hebben:
Je hebt nog geen ANWB inlogaccount aangemaakt
Om in te loggen op Mijn ANWB maak je eenmalig een inlogaccount aan met een uniek e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord. Ga naar Inlogaccount aanmaken en houd je relatienummer bij de hand. Dit vind je terug op al onze correspondentie in de rechterbovenhoek onder ‘relatienummer'. Heb je geen brief of mail van ons bij de hand, zoek dan op ‘ANWB’ of ‘correspondentie’ in jouw e-mailbox. Wij versturen mails vanuit ‘corrrespondentie@anwb.nl’.
Je hebt je inlogaccount nog niet bevestigd
Nadat je zelf een account hebt aangemaakt, sturen we je een e-mail met bevestigingslink om je account te activeren en te kunnen gebruiken. Klik binnen 1uur op deze link. Dan opent zich een nieuw browservenster waarin staat dat je account is geactiveerd. Klik je later op de link, moet je op dit scherm een nieuwe e-mail met bevestigingslink aanvragen. Heb je geen e-mail ontvangen? Controleer dan je mailmap 'junk' of 'ongewenste e-mail'.
De combinatie e-mailadres en wachtwoord klopt niet
Mogelijk heb je (sinds kort) een ander e-mailadres en heb je dat nog niet aangepast bij je inlogaccount. Probeer dan eens in te loggen met een ouder e-mailadres.
Inloggegevens zijn hoofdlettergevoelig. Heb je hoofdletters of specifieke tekens gebruikt in je wachtwoord, gebruik deze dan ook bij het inloggen. Het e-mailadres kun je eventueel voor een volgende keer laten onthouden door jouw apparaat.
Je bent je wachtwoord vergeten
Als je wel een inlogaccount hebt aangemaakt en geactiveerd, maar je bent je wachtwoord vergeten, dan kun je deze heel eenvoudig opnieuw aanmaken. We sturen je hiervoor een mail naar het e-mailadres dat bij ons bekend is.
Wachtwoord vergeten
Je inlogaccount kan zijn verwijderd
Door aanpassingen in ons systeem kan het zijn dat je huidige account niet meer wordt ondersteund en daarom verwijderd is. Je kan eenvoudig een nieuw ANWB inlogaccount aanmaken. Hiervoor heb je je lid-/relatienummer en een uniek e-mailadres nodig. Om veiligheidsredenen (gevoelige persoonsgegevens) kan een e-mailadres maar aan één inlogaccount gekoppeld zijn. Dit e-mailadres gebruiken we wanneer je je inloggegevens vergeten bent.
Als je zakelijk lid bent (ANWB voor de Zaak) log je mogelijk op de verkeerde plek in.
Inloggen Mijn ANWB voor de Zaak
In Mijn ANWB voor de Zaak kun je inloggen met jouw lidmaatschapsnummer en wachtwoord. Deze heb je per e-mail ontvangen. Als je jouw wachtwoord kwijt bent, kun je een nieuw wachtwoord aanvragen via de optie 'wachtwoord vergeten' op het inlogscherm. Gebruik hiervoor het e-mailadres dat bij ons bekend is.
Heb je via 'wachtwoord vergeten' een wijzigingslink opgevraagd voor je wachtwoord, maar niets ontvangen? Controleer dan je mailmap 'junk' of 'ongewenste e-mail'.
Heb je (sinds kort) een ander e-mailadres en dit nog niet aangepast bij je inlogaccount? Dan is de link naar je oude e-mailadres verstuurd. Als je geen toegang meer hebt tot dit oudere e-mailadres, kan je hier een wijzigingscode voor je e-mailadres aanvragen. Deze code wordt voor de veiligheid per post naar je huisadres gestuurd. Dit kan een week duren.
Zodra je de Eropuit app, Onderweg App hebt gedownload kun je eenvoudig met je ANWB inlogaccount inloggen onder het tabje 'Mijn ANWB' rechtsonderin je scherm. Je kunt dan direct je digitale ledenpas zien en profiteren van de voordelen van je lidmaatschap.
Wil je gebruik maken van de ANWB Parkeren functie dan ga je naar het tabblad 'Parkeren'. Klik op 'Inloggen mijn ANWB Parkeren' en log hier vervolgens in met je Yellowbrick emailadres en wachtwoord. Ben je je Yellowbrick inloggegevens vergeten? Klik dan hier om deze op te vragen.
Als je jouw gegevens wil wijzigen dien je eerst in te loggen in je Mijn ANWB omgeving. Als je naar het kopje 'Persoonlijke gegevens' gaat, kan je je gegevens inzien en wijzigen. Je kan ook direct deze link gebruiken.
Kan je niet meer inloggen omdat je je wachtwoord bent vergeten, dan kun je hier je wachtwoord opvragen .
Dit kan alleen als er geen account op het lid-/relatienummer en e-mailadres aanwezig is. Heb je al een account, maar weet je daar het wachtwoord niet meer van. Dan kun je dat hier opvragen.
Om je ANWB inlogaccount te verwijderen dien je eerst in te loggen. Ga vervolgens naar 'Persoonlijke gegevens' en kies bij 'ANWB inlogaccount' voor 'Inlogaccount verwijderen'. Je kan ook direct gebruikmaken van onderstaande link:
Wanneer je later toch weer een inlogaccount wil aanmaken dan is dat uiteraard mogelijk!
Heb je het antwoord op je vraag niet kunnen vinden? Stel je vraag rechtsboven op deze pagina aan onze virtuele medewerker Iris.