Alles over een reservering op aanvraag
Wat gebeurt er als je een boeking op aanvraag doet?
Je boeking is op aanvraag. Dit betekent dat de geboekte reis, of enkele onderdelen van de reis, niet direct vanuit onze voorraad beschikbaar zijn. Wat betekent dit nu eigenlijk precies?
1. We gaan direct voor je aan het werk
Onze reizen worden uitgevoerd door Fox reizen. Voor reizen inclusief vlucht neemt Fox contact op met de luchtvaartmaatschappij om voor jou beschikbaarheid te controleren en een stoelreservering te maken.
2. We nemen contact op met onze lokale partners
Vervolgens wordt contact opgenomen met onze lokale partners om de beschikbaarheid van de accommodatie(s) en de rest van het reisprogramma te controleren.
3. We informeren jou
We doen ons best je zo snel mogelijk te informeren. Zodra je boeking op aanvraag bij ons is binnen gekomen, proberen we je binnen 12 werkdagen te laten weten of de boeking bevestigd is.
4. We maken de boeking direct voor je in orde
Is de gehele reis beschikbaar, dan maken we de boeking direct voor je in orde. Je boeking is dan direct bevestigd en daarmee definitief geworden. Controleer je gegevens in je Mijn ANWB daarom altijd extra goed. Als de status van je boeking definitief is, ontvang je binnen enkele dagen je boekingsbevestiging.
5. We bespreken mogelijke alternatieven met jou
Soms is de vlucht of een hotel niet beschikbaar en lukt het ons niet om je aanvraag te bevestigen. We nemen in dit geval telefonisch contant met je op om mogelijke alternatieven te bespreken. De korting of toeslag hiervoor wordt aan jou doorberekend.
6. Kosteloos annuleren bij extra kosten
Het kan ook gebeuren dat een luchtvaartmaatschappij of een hotel wegens beperkte beschikbaarheid een toeslag doorberekent. Ook in dat geval nemen wij meteen contact met je op om dit te bespreken. Je kunt uiteraard kosteloos annuleren, indien je hier niet akkoord mee gaat.
7. Een lopende aanvraag annuleren?
Een aanvraag is altijd bindend. Dat betekent dat wanneer je een lopende aanvraag annuleert, hiervoor kosten in rekening gebracht worden van € 50,- per persoon. Annuleer je een lopende aanvraag binnen 6 weken voor vertrek, dan kunnen bovenop deze kosten van €50,- per persoon nog extra annuleringskosten van toepassing zijn. Deze worden bepaald door de luchtvaartmaatschappij, lokale agentschap of hotel en volgens eventueel geldende speciale voorwaarden.
8. Je gaat op reis!
Als de status van je reis in je Mijn ANWB op definitief staat, je de boekingsbevestiging ontvangen hebt of de factuur ontvangen hebt, dan is de boeking definitief en kunnen de voorbereidingen voor je reis beginnen.