Veilig rijden offline
Je hebt de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering afgesloten. Normaal gesproken krijg je van ons je eerste feedback na 10 dagen waarin er minimaal 65 kilometer is gereden en geregistreerd in Nederland. Krijg je geen feedback? Dan kan een aantal dingen niet goed staan ingesteld. Wij helpen je verder.
Snel naar
Rijd je langer dan 5 weken niet? | Problemen met de app en beacon | Problemen met de dongel | Minder ritten | Contact
Rijd je langer dan vijf weken niet met jouw auto?
Rijd je langer dan vijf weken niet doordat je op vakantie bent of om andere redenen? Neem dan contact met ons op. Want als er te weinig ritten worden geregistreerd voor jouw auto, versturen wij serviceberichten. We willen voorkomen dat je korting misloopt als er iets mis is met je app, beacon of dongel.
Problemen met de app en je beacon
Gebruik je de app op je smartphone en een beacon? Dan kan het zijn dat de instellingen van jouw smartphone niet goed staan voor de app, en dat deze daarom niet goed werkt. Controleer jouw instellingen en de verbinding tussen de app en de beacon in je auto. Kies eerst welk type smartphone je hebt, en volg het stappenplan.
Welk type smartphone gebruik je?
- Open de ANWB Veilig Rijden app.
- Log uit van jouw account binnen de app en verwijder de app daarna van je smartphone.
- Start je smartphone opnieuw op.
- Installeer de Veilig Rijden app opnieuw op je smartphone.
- Log in met jouw gegevens.
- Geef in de app alle toestemmingen waar om gevraagd wordt. De locatievoorzieningen is één van de belangrijkste toestemmingen die vaak niet goed staan. Om jouw rijgedrag te kunnen meten, hebben we toegang nodig tot de locatie van jouw smartphone. Kies daarom voor ‘Altijd toestaan’ en ‘Exacte locatie’. Geef ook toestemming voor ‘Beweging en conditie’.
- Controleer de spaarstand van de batterij van jouw smartphone. Sommige smartphones zetten apps automatisch in een batterij-besparende modus. Voor een goede werking mag de batterij-spaarstand niet aan staan. Dit kun je controleren in de instellingen van jouw smartphone bij ‘batterij’.
- Koppel de beacon opnieuw, leg deze in jouw auto en zorg ervoor dat bluetooth aan staat.
- Open de ANWB Veilig Rijden app.
- Log uit van jouw acount binnen de app en verwijder de app daarna van je smartphone.
- Start je smartphone opnieuw op.
- Installeer de Veilig Rijden app opnieuw op je smartphone.
- Log in met jouw gegevens.
- Geef in de app alle toestemmingen waar om gevraagd wordt. De locatievoorzieningen is één van de belangrijkste toestemmingen die vaak niet goed staan. Om jouw rijgedrag te kunnen meten, hebben we toegang nodig tot de locatie van jouw smartphone. Kies daarom voor ‘Altijd toestaan’ en ‘Exacte locatie’. Geef ook toestemming voor ‘Fysieke activiteit’ en ‘Oproepstatus’.
- Controleer de spaarstand van de batterij van jouw smartphone. Sommige smartphones zetten apps automatisch in een batterij-besparende modus. Voor een goede werking mag de batterij-spaarstand niet aan staan. Vanaf Android 12 staat deze standaard op 'geoptimaliseerd'. Om dit aan te passen ga je op jouw smartphone naar instellingen > apps > veilig rijden > batterij > onbeperkt.
- Controleer of de rechten van de Veilig Rijden app niet zijn ingetrokken of gewist door je smartphone. Voor een goede werking van de app mogen de rechten en machtigingen niet worden ingetrokken of gewist. Deze instelling staat standaard aan en moet je daarom handmatig aanpassen. Heb jij een Android 12 of hoger? Ga dan naar instellingen > apps > veilig rijden app. Zet vervolgens de instelling ‘wis machtigingen bij niet gebruik app’ uit.
- Koppel de beacon opnieuw, leg deze in jouw auto en zorg ervoor dat bluetooth aan staat.
Gebruik de app op één smartphone
Let op: De Veilig Rijden app kan niet op twee verschillende smartphones gebruikt worden. Installeer de Veilig Rijden app daarom alleen op de smartphone van de hoofdgebruiker van de verzekering. Gebruik je de app op twee smartphones? Log dan uit van je account binnen de app op allebei de smartphones. Verwijder de app vervolgens ook van beide smartphones. Download en installeer de app daarna op één smartphone.
Problemen met je dongel
Heb je een dongel en ontvang je geen feedback? Dan is de dongel misschien los getrild tijdens het rijden. We hebben dan geen gegevens ontvangen voor een feedback. Volg de volgende stappen:
- Verwijder de dongel en plaats deze weer terug.
- Druk de dongel stevig aan.
- Controleer of de lampjes van de dongel knipperen.
- Ga een stukje rijden met de auto.
Heb je na 10 dagen meer dan 65km gereden? Dan ontvang je weer feedback.
Krijg je nog steeds geen feedback?
Heb je alle stappen doorlopen en meer dan 65 kilometer gereden, maar ontvang je na 10 dagen nog steeds geen feedback? Of heb je andere vragen over je installatie? Neem dan contact met ons op.
Deel deze pagina