Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Pechhulp voor je boot

Hulp van de alarmcentrale bij pech

Met de aanvullende dekking pechhulp bij je ANWB Bootverzekering kan je rekenen op de ANWB Alarmcentrale als je pech krijgt op het water. Bijvoorbeeld bij een technische storing, waardoor je plotseling niet verder kunt varen. Wij helpen jou het probleem op te lossen of we komen langs om je verder te helpen.

Snel naar 
Wat valt onder de dekking | Waar geldt de dekking | Wat te doen bij pech | Contact

Wat valt onder de dekking pechhulp? 

Als je pech krijgt met jouw boot, kan je om hulp bellen naar de ANWB Alarmcentrale. We helpen je om je boot weer op gang te krijgen met telefonische reparatiehulp. Lukt het via de telefoon niet om het probleem op te lossen? Dan sturen we iemand langs voor een noodreparatie. Je boot moet dan wel met de auto bereikbaar zijn en de pech moet aan boord kunnen worden verholpen. Als een noodreparatie niet mogelijk is of veilig is, dan vergoeden we de sleepkosten. ​​​​​​

Dit valt binnen de dekking

  • telefonische reparatiehulp; 
  • vergoeding van de noodreparatie tot 1 uur; 
  • jaarlijks maximaal 5 keer gebruik van pechhulp; 
  • vergoeding voor sleepkosten tot € 1.000,- per keer, maximaal 3 keer per vaarseizoen. 

Eigen risico 

Er geldt geen eigen risico bij de dekking pechhulp. 

Wat is niet verzekerd? 

De pechhulp vergoed geen kosten van onderdelen, brandstof of olie. Krijg je pech in de eigen haven of eigen ligplaats? Dan is die pech niet verzekerd. Bekijk de voorwaarden voor meer situaties die niet zijn verzekerd. Bij het afsluiten van de verzekering, vind je op het laatste scherm de aanvullende voorwaarden waarin alle (niet) verzekerde situaties staan. Die informatie staat ook op je polis.  

Waar geldt deze dekking? 

Met deze dekking ben je verzekerd op de Nederlandse binnenwateren, de Zeeuwse Delta, het IJsselmeer en de zeehavens. Je hebt geen recht op pechhulp op de Waddenzee, de Waddeneilanden, gemeenten Saba, Bonaire en Sint Eustacius (Statia).

Wat moet ik doen bij pech? 

  1. Neem contact op via 0592 - 39 08 90. 
  2. Volg de instructies van de alarmcentrale en hulpverlener op.  
  3. Lukt het niet om met telefonisch advies zelf je boot te repareren? Dan sturen we een hulpverlener voor een noodreparatie. Let op: je boot moet met de auto bereikbaar zijn. 
  4. Is een noodreparatie niet mogelijk of veilig, en moet je boot gesleept worden? Dan vergoeden wij de sleepkosten tot € 1.000,-. Het slepen van je boot moet je zelf regelen, eventueel in overleg met de hulpverlener van de alarmcentrale. 

Wanneer is de ANWB Alarmcentrale bereikbaar voor pechhulp?  

Tijdens het vaarseizoen (1 april tot 1 oktober) kun je 24/7 bellen voor pechhulp. Buiten het seizoen kan je bellen op werkdagen, van 9:00 tot 17:00 uur. 

Contact & Service

Vragen? Neem contact op

Nog niet gevonden wat je zoekt? Neem contact op met een van onze collega’s. Via onderstaande link vind je alle contact gegevens voor verzekeren.