Naar de inhoudLogo van de ANWBANWB Homepage

Overlijden doorgeven

Gecondoleerd met het verlies van een dierbare of iemand in je omgeving

Als nabestaande moet je nu een aantal zaken regelen. Wij helpen graag om alles rondom de verzekeringen zo makkelijk mogelijk te maken. Op deze pagina lees je welke documenten je moet mee sturen, om een verzekering op te zeggen of over te nemen. Hoe je contact kunt opnemen en hoelang het gemiddeld duurt.

Online melden

Online melden is gemakkelijk en snel. Ook als je niet precies weet welke verzekering(en) de overledene bij de ANWB heeft afgesloten. Wij helpen je graag.

Telefonisch

Liever een van onze medewerkers spreken? Neem contact op via 088 269 2222. Maandag t/m vrijdag tussen 8:30 - 18:00 uur en zaterdag tussen 10:00 - 16:00 uur.

Wat heb je nodig

Goed om te weten

Als familie, naasten of testament executeur moet je bepaalde bewijsstukken toesturen. Zo weten wij dat je toestemming hebt, om de verzekering(en) van de persoon die is overleden op te zeggen. Wij sturen de communicatie over het opzeggen naar het adres van de contactpersoon.

Over de overledene

Kopie van akte van overlijden met:
  • naam
  • geboortedatum
  • datum van overlijden

Over de contactpersoon

Persoon die de verzekering opzegt:
  • naam
  • adres
  • woonplaats
  • telefoonnummer

Meer informatie

Meer tijd met de 2-maanden-regel

Als je niet gelijk weet wat er met de verzekering van de overledene moet gebeuren. Dan kan je gebruik maken van de 2-maanden-regel. Je zegt de verzekering van de overleden persoon nu al op. Maar wij stoppen deze pas over 2 maanden. Zo heb je nog even de tijd om alle zaken te regelen. Wij helpen je graag telefonisch verder. Hierna krijg je van ons een brief met de stappen die je moet nemen om dit af te handelen.

Restitutie na het opzeggen

Is de verzekering al volledig betaald. Dan komt er restitutie vrij bij het opzeggen van de verzekering, voor de verlengingsdatum. Na het opzeggen wordt het restbedrag binnen 14 dagen terug gestort.