Hieronder vind je een overzicht van alle informatie over het bestellen van producten. Klik op een van de tabbladen hieronder om meer details te bekijken.
Maak een Mijn ANWB-account aan via 'Mijn ANWB-account aanmaken'. In Mijn ANWB vind je alle details van je producten en diensten, kun je wijzigingen doorgeven, en je facturen en betalingen inzien.
Een externe verkooppartner is een webwinkel, groothandel, retailer of fabrikant die producten verkoopt via de ANWB Webwinkel. Dankzij deze samenwerking kunnen we ons assortiment aanzienlijk uitbreiden, zodat we jou een bredere selectie van producten kunnen aanbieden.
Start: Selecteren
Heb je een product gevonden dat je graag wilt bestellen? Kies dan de juiste opties (zoals kleur, maat, aantal, enz.) en klik op "Plaats in winkelmand". Je kunt daarna doorgaan met winkelen of direct naar het besteloverzicht gaan.
Stap 1: Winkelmand
Heb je op "Naar bestellen" geklikt of heb je bovenaan in de menubalk op het icoon van het winkelmandje geklikt? Dan kom je in jouw persoonlijke winkelmand terecht. Hier zie je een overzicht van alle producten die je hebt toegevoegd. Ook vind je hier het totaalbedrag en de verwachte levertijd per product terug.
Heb je een kortingscode? Dan kun je deze invoeren bij "Kortingscode invoeren" en klik vervolgens op "Code toepassen".
Stap 2: Persoonlijke gegevens
Ben je lid van ANWB? Vul dan je lid-/relatienummer in, dat je kunt vinden onder 'Mijn gegevens' in Mijn ANWB of in de Onderweg of Eropuit app. Nog geen Mijn ANWB-account? Je vindt het nummer ook in je welkomstmail, op je fysieke pas of op je (digitale) facturen.
Vul nu de rest van je persoonlijke gegevens in. Als je je bestelling op een ander adres wilt laten bezorgen, kun je dat hier aangeven. Klik op "Door naar bezorg- en betaalwijze" om je bestelling verder af te ronden.
Stap 3: Bezorg en betaalwijze
Kies voor de bezorgopties van jouw voorkeur. Het kan zo zijn dat er afwijkende bezorgopties zijn voor diverse producten in je winkelmandje. Sommige producten worden niet vanuit ons eigen magazijn verzonden, maar door externe verkooppartners. De levertermijn van deze producten staat vermeld in de webwinkel bij het product en op het betaaloverzicht. Heb je de bezorgopties ingevuld? Kies dan de betaalmethode en klik op afrekenen.
Stap 4: Bestellen en betalen
Vul je gegevens in voor de door jou gekozen betaalwijze en voltooi je bestelling. Binnen 30 minuten ontvang je een bevestigingsmail op het opgegeven e-mailadres. Zodra je bestelling verzonden is, ontvang je de Track & Trace-informatie. Voor producten van onze externe verkooppartners ontvang je een aparte Track & Trace e-mail.
Bestellingen kunnen na betaling niet meer worden gewijzigd of geannuleerd. Je kunt verzonden pakketten na ontvangst retourneren volgens de instructies op het bijgevoegde retourformulier. Heb je een verkeerd afleveradres ingevuld? Neem dan direct contact op met de ANWB Webwinkel klantenservice om het adres te wijzigen als de bestelling nog niet is verzonden.
Het is niet mogelijk om een bestelling naar het buitenland te laten bezorgen. Het bezorgadres moet een Nederlands adres zijn.
Na het plaatsen van je bestelling ontvang je een orderbevestiging. Zodra wij of onze externe verkooppartner de bestelling hebben verzonden, ontvang je een Track & Trace code per e-mail, waarmee je de bestelling kunt volgen.
Als (een deel van) je bestelling partnerproducten bevat, ontvang je deze in een aparte levering rechtstreeks vanuit de externe verkooppartner. Hierdoor kan de levertijd van deze partnerproducten afwijken van de levertijd van de producten die wij vanuit ons eigen magazijn versturen. Voor de partnerproducten ontvang je een aparte Track & Trace code.
Producten die momenteel op voorraad zijn, kun je vinden in onze webwinkel. Wil je de winkelvoorraad bij jou in de buurt bekijken? Ga naar de productpagina in onze webwinkel om te zien waar jouw artikel verkrijgbaar is. Klik op "Bekijk winkelvoorraad" en voer je postcode, stad of adres in. Vervolgens kun je zien in welke ANWB Winkel er voorraad is. Klik hier voor de dichtstbijzijnde winkel.
Je ontvangt de orderbevestiging binnen 30 minuten na je aankoop. Als je na 30 minuten nog steeds geen orderbevestiging hebt ontvangen, kan het zijn dat deze in de spamfilter van je e-mailprogramma is blijven hangen. Controleer je spamfilter instellingen en pas zo nodig aan. Staat de orderbevestiging niet in je spambox? Neem dan contact op met de ANWB Webwinkel klantenservice, zodat we kunnen nagaan waar het misgaat.
Als je een product niet aan je winkelmandje kunt toevoegen, is het tijdelijk of definitief niet leverbaar. Kun je de gewenste kleur of maat niet selecteren? Dan is die specifieke combinatie uitverkocht. Houd onze webwinkel in de gaten om te zien wanneer de voorraad wordt aangevuld. Via "Bekijk winkelvoorraad" kun je controleren of het product misschien wel beschikbaar is in een winkel bij jou in de buurt.
Het kan zijn dat de door jou bestelde artikelen erg populair waren en net voor je bestelling uitverkocht zijn geraakt. In zeldzame gevallen kan de voorraad niet snel genoeg in ons systeem worden bijgewerkt, waardoor het artikel geannuleerd wordt. Onze excuses hiervoor! Het bedrag van de (gedeeltelijk) geannuleerde bestelling wordt binnen 14 dagen teruggestort op de bij ons bekende betaalrekening.
De iDEAL- en creditcardtransacties in de ANWB Webwinkel worden beveiligd door Ingenico. Alle betalingsinformatie wordt gecodeerd verzonden en kan niet door derden worden onderschept of gebruikt. Deze gegevens worden niet opgeslagen in onze systemen. Ingenico gebruikt sterke gegevenscoderingsprotocollen en veiligheidscertificaten zoals vereist door Visa en MasterCard, om de vertrouwelijkheid van jouw financiële gegevens te waarborgen. Meer informatie over veilig betalen en onze partner Ingenico vind je op de pagina over betaalopties.
Thuiswinkel Waarborg
De ANWB Webwinkel is gecertificeerd door de Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg. De bij de certificering geconstateerde werkwijze en gehanteerde voorwaarden zijn in overeenstemming met Nederlandse wet- en regelgeving. Lees hier meer over de algemene voorwaarden opgesteld door de Nederlandse Thuiswinkel. De (her)certificering vindt jaarlijks plaats.
Kort nadat je je bestelling hebt afgerond, ontvang je van ons een e-mail met daarin de bevestiging van je bestelling en een ordernummer. We sturen je ook een e-mail op het moment dat je bestelling is verzonden. Deze e-mail bevat een Track & Trace code waarmee je je bestelling stap voor stap kunt volgen.