Gebroken been op reis
Klantverhalen op reis
In de serie 'Klantverhalen op reis' nemen we je mee in de ervaringen van onze klanten. We laten zien met welke problemen wij klanten in het buitenland helpen. Centraal onderwerp van deze case is een gebroken been. Je leest hier wat dit precies inhoudt, hoe de ANWB Alarmcentrale je hierbij kan helpen en welke kosten je ANWB Reisverzekering vergoedt.
Klantverhaal
'Mijn vriend en ik waren op stedentrip naar Rome. Tijdens de tweede dag op weg naar het Colosseum, struikelde ik over een losliggende steen. Enigszins geschrokken en met geschaafde knieën stond ik weer op. Mijn voet deed behoorlijk pijn, maar ik verwachtte dat dat wel weer weg zou trekken. Na even op een bankje gezeten te hebben om van de schrik te bekomen, zijn we verder gelopen richting Colosseum. Wanneer ik mijn voet maar een beetje zou ontzien, ging het vast snel beter.
Eenmaal binnen in het Colosseum bleef de pijn en moest ik toch toegeven dat het niet meer ging. Mijn voet begon best wel op te zwellen, dus het bezoek aan het Colosseum hebben we afgebroken. We hebben een taxi teruggenomen naar het hotel, maar toen ook een paar uur rust houden niet hielp, hebben we de Alarmcentrale gebeld voor advies. Zij adviseerden ons om naar een ziekenhuis te gaan, om daar röntgenfoto’s te laten maken, om te zien of er niets gebroken was.
Eenmaal in het ziekenhuis bleek mijn voet inderdaad gebroken en werd in het gips gezet. Krukken kreeg ik niet mee. De Alarmcentrale adviseerde mij om deze bij een apotheek aan te schaffen en regelde de kostenafhandeling. We zouden nog twee dagen in Rome blijven en dan terugvliegen naar Nederland. De arts van de Alarmcentrale adviseerde mij om met mijn been omhoog te zitten tijdens de terugvlucht. De Alarmcentrale heeft daarom een nieuwe vlucht naar Nederland voor mij en mijn vriend geregeld en een taxi naar huis.''
Deel deze pagina