Oorontsteking op reis
Klantverhalen op reis
In de serie 'Klantverhalen op reis' nemen we je mee in de ervaringen van onze klanten. We laten zien met welke problemen wij klanten in het buitenland helpen. Centraal onderwerp van deze case is een oorontsteking. Je leest hier wat dit precies inhoudt, hoe de ANWB Alarmcentrale je hierbij kan helpen en welke kosten je ANWB Reisverzekering vergoedt.
Klantverhaal
''Aan het eind van onze heerlijke vakantie in het zuiden van Portugal klaagde mijn jongste dochter over oorpijn. Ze liep al een paar dagen te snotteren en begon nu ook lichte verhoging te krijgen. Met een paracetamol werden haar klachten wel wat minder, maar het zat me toch niet helemaal lekker.
We zouden de volgende dag terug naar Nederland vliegen. Ik had wel eens gelezen dat je met een oorontsteking niet mag vliegen, maar wist niet precies hoe het zat en van het internet werd ik ook niet veel wijzer. Ik besloot de Alarmcentrale te bellen voor advies. Zij adviseerden mij om naar een arts in de buurt van ons hotel te gaan.
Daar werd snel duidelijk dat mijn dochter een middenoorontsteking had en dat de terugreis morgen niet door kon gaan. Dat was wel even slikken. Gelukkig dacht de Alarmcentrale met ons mee. Mijn man en oudste dochter vlogen met de oorspronkelijke vlucht naar Nederland. De Alarmcentrale regelde voor mijn jongste dochter en mij een nieuwe vlucht twee dagen later.''
Deel deze pagina