Zo werkt het aanvragen van een ANWB Creditcard
Wil jij een ANWB Creditcard aanvragen? Vul het aanvraagformulier in met behulp van je gegevens over onder andere je loonstrook, woonlasten en IBAN (bankrekening). Je gegevens worden getest bij het BKR en daarna volgt al dan niet de acceptatie van je aanvraag.
Het aanvragen van een ANWB Visa Card of ANWB Mastercard is alleen mogelijk wanneer je minimaal 18 jaar bent en woonachtig bent op een Nederlands adres. Verder is een vast netto maandinkomen van minimaal € 1.150,- vereist en vragen we je om een Nederlands IBAN nummer.
Wanneer je een creditcard aanvraagt, kies je zelf een limiet. Vervolgens toetst ICS of de door jou gekozen limiet past bij jouw financiële situatie. Ook word je door ICS getoetst bij Stichting Bureau Krediet Registratie. Voldoe je wel aan de basis eisen, maar past de door jou gekozen limiet niet bij jouw financiële situatie? Dan krijg je een lagere bestedingslimiet toegewezen, passend bij jouw persoonlijke profiel. Je ontvangt hierover bericht van ICS. Zo kun je wel gebruik maken van alle voordelen van de door jou gekozen ANWB Creditcard, maar met een verantwoorde limiet die past bij jouw financiële situatie.
Leveringstermijn
Hoe lang duurt een aanvraag van een creditcard? Zodra jouw aanvraag voor een Visa Card is verzonden en je de online identificatie hebt voltooid neemt de complete procedure standaard ongeveer 2 weken in beslag. Deze tijd is nodig om de aanvraag te toetsen, een persoonlijke creditcard te maken en deze naar jou op te sturen.
Met het aanvragen van een ANWB Visa Card kies je voor wereldwijd gemakkelijk en veilig betalen. Ook heb je als voordeel dat je geld achter de hand hebt voor noodgevallen. De aanvraag voor de creditcard kun je via de volgende vier stappen doorlopen.
Zo werkt het aanvraagproces
Stap 1: Verzamel de benodigde gegevens
Om een ANWB Visa Card aan te vragen heb je de volgende gegevens nodig:
- een loonstrook
- je burgerservicenummer (BSN)
- je IBAN (bankrekening)
- je ANWB lidmaatschapsnummer (deze staat op je lidmaatschapspas).
Ben je nog geen lid? Word lid voor slechts € 17,- per jaar. - Een geldig legitimatiebewijs
Stap 2: Vul het aanvraagformulier in
Het aanvraagformulier van de creditcard bestaat uit een aantal stappen. Vul per stap de gevraagde gegevens in. Deze sturen wij door naar International Card Services (ICS) ter beoordeling. Na verzending kun je in het bedankscherm direct een pincode kiezen en je Mijn Card Online Account aanmaken. Ook kun je direct de ANWB Creditcard app downloaden.
Stap 3: Beoordeling en identificatie
Na verzending van je gegevens start ICS de beoordeling. Er wordt o.a. gekeken naar je inkomen, financiële ruimte en BKR. In sommige gevallen neemt ICS contact op voor meer informatie. Als je aanvraag akkoord is ontvang je per e-mail een uitnodiging om je eenmalig te identificeren via de ANWB Creditcard App. Let op: identificatie is een verplicht onderdeel van je aanvraag. Lees hier meer over online identificatie en hoe dit werkt.
Instructievideo
Bekijk in de onderstaande video hoe het online identificatieproces precies werkt.
Stap 4: Acceptatie en levering
Als de identificatie en beoordeling van je creditcardaanvraag geslaagd zijn wordt je creditcard per post verzonden. Je pincode en creditcard worden los van elkaar verstuurd in blanco enveloppen.
Deel deze pagina