VanDijck Leto 7 MT2
Eerdere jaren scoorde VanDijck minder in onze tests. Dit jaar nemen ze ‘revanche’ met een bijna subliem afgewerkte fiets, waarin lasnaden zelfs met een vergrootglas niet te vinden zijn. Het ‘instapmodel’ biedt een accu van 655 Wh. Dat is goed voor meer dan 70 km actieradius in de hoogste ondersteuning op vlakke trajecten. Tel daarbij op: premium onderdelen, een complete afwerking en dichte kettingkast.
Alleen het gewicht (bijna 31 kg inclusief accu) maakt de fiets lastig hanteerbaar. Het is ook geen ideale optie voor fietsendragers.
Specificaties
Merk | VanDijck |
Model | Leto 7 MT2 |
Eindoordeel | 7,9 (goed) |
Prijs | € 3199 |
Aantal maanden garantie op accu/prijs vervangende accu | 24 maanden / € 749 |
Capaciteit/locatie accu | 655Wh / inframe |
Actieradius met geteste accu (km)* | 71 km / 50 km |
Aantal type/versnellingen | Shimano Nexus 7 |
Remmen | Hydraulische schijfremmen (Magura) |
Accu uitneembaar/display afneembaar | Ja / nee |
Gewicht accu (kg) | 4,4 kg |
Slot (type/aantal ART-sterren, zie www.stichtingart.nl) | Abus Pro Shield 5850 / 2 |
Motor | Bafang M420 |
Connectiviteit met app/telefoon | Nee |
Gewicht fiets/maximaal toegestaan totaalgewicht** | 30,7 kg / 130 kg |
Meer informatie + dealer locator | www.vandijckbikes.nl |
* Respectievelijk voor een 'makkelijk', vlak parcours en een 'zwaar', heuvelachtig parcours, getest in de hoogste ondersteuningsstand
** Maximaal toegestaan totaalgewicht = gewicht fiets + berijder + evt. bagage
Beoordeling
Ondersteuning vlak | 8,8 |
Ondersteuning heuvelop | 7,6 |
Comfort/rijhouding | 7,1 |
Remmen | 7,8 |
Stabiliteitstest | 8,5 |
Actieradius | 8,8 |
Constructie/onderdelen | 8,3 |
Verlichting | 6,2 |
Gebruiksgemak | 7,2 |
Eindoordeel | 7,9 (goed) |
Plus- en minpunten
PLUS |
* Shimmy is het trillen van het stuur als je het met beide handen loslaat. |
MIN |
|
Een proefrit bij e-bikes is altijd aan te raden. Wil je zeker van je aankoop zijn, vraag dan om die mogelijkheid of de mogelijkheid (én voorwaarden) voor het retourneren na aankoop via internet. Als gevolg van de coronacrisis is er schaarste op fietsonderdelen ontstaan en kan de huidige levertijd of verkrijgbaarheid beperkt zijn.
Deel deze pagina