Hoe kan ik mijn ANWB factuur betalen?
Je kunt op verschillende manieren je factuur betalen voor je lidmaatschap of abonnement bij ANWB. Hieronder lees je de belangrijkste informatie over hoe je de ANWB factuur kan betalen.
Maandelijks betalen
Komt betalen per maand beter uit? Je kunt dit zelf regelen in Mijn ANWB voor de volgende contractperiode. Heb je al een factuur ontvangen? Neem dan contact op met ons Leden Service Center. Dan kijken we wat de mogelijkheden zijn.
Wij bieden maandelijks betalen aan voor de volgende producten:
- Wegenwacht Instap, Standaard ,Compleet
- Wegenwacht Fiets
Er zijn wel twee voorwaarden verbonden aan deze betaalfrequentie:
1. de maandelijkse contributie wordt automatisch geïncasseerd;
2. je ontvangt de administratieve communicatie via e-mail.
Automatische incasso
Om veilig, zorgeloos en op tijd je facturen te betalen, kun je kiezen voor automatische incasso. Wij schrijven het juiste bedrag automatisch van je rekening af. Op de factuur staat wanneer wij het bedrag van je rekening afschrijven. Vraag de automatische incasso hieronder gemakkelijk aan of lees meer over automatische incasso.
Bedrag zelf overmaken
Je kunt op twee manieren zelf het bedrag voor je lidmaatschap of abonnement aan ons overmaken.
1. iDEAL betaling
In Mijn ANWB vind je een overzicht van je openstaande facturen. Hier staat een iDEAL-knop bij. Als je daarop klikt, kun je makkelijk en veilig de factuur betalen.
2. Zelf overschrijven
Via internetbankieren kun je ook handmatig het openstaande bedrag aan ons betalen. Op de factuur staat niet alleen het totaalbedrag dat je moet betalen en ons IBAN-nummer, maar ook het betalingskenmerk: zorg ervoor dat je deze goed invult, zodat wij je betaling snel en correct kunnen verwerken.
Betalen in een ANWB winkel
Betaal je liever niet digitaal? Reken dan af bij de kassa in een van onze ANWB winkels. Neem je factuur mee en betaal het openstaande bedrag contant of met pin. Dit geldt alleen voor het lidmaatschap en abonnementen, ANWB verzekeringen kun je hier niet afrekenen.
Veelgestelde vragen
Is je vraag nog niet beantwoord? Lees hieronder de veelgestelde vragen over de verschillende betaalmethoden.
Algemeen
Op je factuur staat of het bedrag automatisch wordt afgeschreven, of dat je het zelf moet overmaken. In Mijn ANWB kun je onder ‘Persoonlijke gegevens’ terugvinden welke betaalwijze je gebruikt en dit aanpassen. Pas je de betaalwijze aan, dan gaat dit in per volgende factuur. Let op: betaal je per maand, dan is dit alleen met automatische incasso mogelijk.
Ons rekeningnummer voor lidmaatschappen en abonnementen is NL73 RABO 0333 0033 30. Gebruik voor betalingen vanuit het buitenland de BIC-code RABONL2U.
Wil je een bedrag overmaken aan ANWB Verzekeringen? Gebruik dan het rekeningnummer NL35 INGB 0000 0998 82. En vergeet niet om het betalingskenmerk van je verzekering te vermelden.
Voor ANWB Energie B.V. is het rekeningnummer: NL47 RABO 0189 6137 42.
In Mijn ANWB vind je een overzicht van je facturen voor je lidmaatschap of abonnement. Eventuele openstaande bedragen staan hier ook bij.
Heb je wel betaald, maar staat er toch een openstaand bedrag in Mijn ANWB? Check dan of het bedrag naar het juiste rekeningnummer is overgemaakt. Let op: de verwerking van de betaling kan een paar dagen duren. Staat het bedrag na een week nog open? Stuur ons dan een kopie van het betalingsbewijs. Dit kan via het contactformulier of per post:
ANWB Leden Service Center
t.a.v. ledenadministratie
Postzone H1C
Postbus 93200
2509 BA Den Haag
Op betaalbewijs moet staan:
IBAN en naam rekeninghouder
IBAN nummer ontvanger
Datum
Bedrag
Betalingskenmerk/omschrijving
Dat kan gebeuren! Zodra we merken dat je te veel betaald hebt, storten we het teveel betaalde bedrag terug. Dit staat uiterlijk binnen drie weken weer op je rekening. Nog vragen of toch niet ontvangen? Neem dan contact op met het Leden Service Center.
Automatische incasso
Op de factuur staat de datum waarop we het bedrag van je rekening afschrijven. Dit kun je niet aanpassen. Als de betaling mislukt, sturen we je een herinnering. Je kunt het bedrag dan zelf naar ons overmaken.
Het kan zijn dat de automatische incasso niet is gelukt. Misschien dat er iets in je bankgegevens is veranderd? In Mijn ANWB kun je deze gegevens checken en eventueel aanpassen. We proberen geen tweede keer om het bedrag van je rekening af te schrijven. Betaal de openstaande factuur daarom zelf via Mijn ANWB. Daar vind je een overzicht van al je facturen en openstaande bedragen en kun je deze eenvoudig en snel betalen via iDeal.
Als je bankgegevens wijzigen, geef dit dan tijdig door via Mijn ANWB. Anders lukt het niet om het bedrag voor je lidmaatschap of abonnement af te schrijven en moeten we je een herinnering sturen. Je kunt tot 5 werkdagen voor de incassodatum je bankgegevens aanpassen om ervoor te zorgen dat wij de juiste gegevens gebruiken om je betaling correct te verwerken.
Staat je vraag er niet bij?
Geen zorgen neem een kijkje op onze FAQ pagina. Hier vind je de antwoorden op vragen over de factuur van de ANWB, de betaalmethoden en de automatische incasso.
Deel deze pagina