Veelgestelde vragen
ANWB Onderweg app
Dit zijn de veelgestelde vragen over de ANWB Onderweg app. Bekijk hier de vragen en antwoorden.
Algemeen
Ja, je kunt de app gratis downloaden in de App store of Google Play.
Android 8 en hoger en iOS 16 en hoger.
Nee, iedereen kan gebruik maken van de app, maar sommige functies zoals tankprijzen buitenland en tolkosten zijn alleen voor leden.
Nee. Om gebruik te maken van navigatie of het vinden van tankstations en laadpunten is geen account nodig. Wil je een parkeertransacties starten en stoppen in de app of pechmelden dan moet je wel inloggen met je ANWB Parkeren inloggegevens.
ANWB Parkeren is een samenwerking met YellowBrick waarbij we gebruik maken van hun systemen. YellowBrick gebruikt hiervoor eigen inloggegevens waarmee de ANWB geen koppeling kan maken. Je hoeft maar een keer in te loggen bij Mijn ANWB en ANWB Parkeren. De app onthoudt je inloggevens.
Indien je binnen de ANWB Parkeren omgeving in de app naar de Mijn ANWB Parkeren omgeving wil gaan, dien je wel opnieuw in te loggen. Dit komt doordat je dan verbinding maakt met het systeem van YellowBrick.
Je kunt met de ANWB Onderweg app navigeren naar elke bestemming in Europa. We geven inzicht in brandstofprijzen per station en tolkosten. We helpen je in het buitenland ook met het vinden van laadpalen en parkeerplaatsen, maar er is nog geen toegang tot alle locaties en faciliteiten.
In de app
In de oude versie van de ANWB Onderweg app, was er een tabblad met Tanken & Laden. Deze functie is er nog steeds. Deze is alleen verwerkt op Home, helemaal links onderaan. Lees hier meer over hoe je direct zoekt naar een voordelig tankstation of beschikbare laadpaal.
Je kunt met de ANWB Onderweg app navigeren naar elke bestemming in Europa. We geven inzicht in brandstofprijzen per station en tolkosten. We helpen je in het buitenland ook met het vinden van laadpalen en parkeerplaatsen, maar er is nog geen toegang tot alle locaties en faciliteiten.
Het zoeken wordt constant verbeterd, laat een locatie en/of adres achter via feedback of via het “i”tje op de kaart en dan “Improve this map”.
Binnen de details van een tankstation en/of laadpunt kan feedback worden gegeven via een online formulier. Als je dat doet, kunnen wij dit beoordelen en indien nodig verwerken in de app.
De instellingen van tanken en laden kunnen op twee manieren worden veranderd. Via home, helemaal links onderaan in de balk en op de specifieke schermen voor tanken en laden.
In de toekomst voegen we meer brandstof types toe, voor nu ondersteunen we Euro 95/98, (premium) diesel, CNG en LPG.
AdBlue, HVO100 staan op de radar.
In het buitenland
De buitenlandse brandstofprijzen per tankstation vind je in de Onderweg app op de kaart als je bent ingelogd met je 'Mijn ANWB account'.
Indien je bent ingelogd met je 'Mijn ANWB account' dan zie je tolkosten op jouw geplande route. Houd er rekening mee dat dit altijd een inschatting is en dat de werkelijke kosten kunnen afwijken.
Download de laatste versie van de app en log in met je 'Mijn ANWB account' om de brandstofprijzen per tankstation te zien.
Je ziet de faciliteiten en openingstijden pas nadat je op de kaart op het specifieke tankstation tikt.
Tik in het openingsscherm op het praatpaalicoon met de tekst 'Wegenwacht'. Via de button die je vervolgens ziet, kun je online pech melden.
Ja, maar alleen in landen waar dat is toegestaan. Check hier waar wel en waar niet.
Deel deze pagina