Er is sprake van een cyberincident als iemand anders vanaf een ander apparaat met kwade bedoelingen een handeling verricht met het doel om:
- Jouw apparaat niet of niet meer goed te laten functioneren
- De toegang tot jouw data te verhinderen
- Jouw online identiteit te bemachtigen
Heb jij een ANWB inboedelverzekering met cyberdekking? Dan hebben jij en je hele gezin gratis toegang tot de CyberHelpdesk. Onder jouw gezin vallen degenen die op jouw adres staan ingeschreven en in gezinsverband samenwoont.
Je kunt de CyberHelpdesk bellen voor een persoonlijke laptop of computer, tablet of smartphone. Andere apparaten waarmee de Cyberhelpdesk helpt is de Wi-Fi router of internettoegangspunt dat erop is aangesloten.
De Cyberhelpdesk kan je niet helpen als je jouw apparatuur geheel of gedeeltelijk voor zakelijke of bedrijfsmatige doeleinden gebruikt. Dit geldt ook voor apparaten die deel uitmaken van Internet of Things, zoals smart-home devices.
CyberHelpdesk: 088 299 3000 bereikbaar van ma - vr 08:30 - 18:00 & za 10:00 - 16:00
In het kort: de kosten voor het herstellen van jouw data, online identiteit en een bedrag van €100,- per werkdag die je door het cyberincident als vrije dag moest opnemen. Wij vergoeden maximaal €2.000,- per schadegebeurtenis. Meer informatie over wat wij vergoeden lees je in de Voorwaarden ANWB Cyberdekking.
Nee, de Cyber APK is optioneel.
Deel deze pagina