Algemene garantievoorwaarden eigen merken
ANWB en Human Nature zijn onze eigen merken, en voor alle artikelen onder deze labels geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een product moet voldoen aan de redelijke verwachtingen die je als consument ervan mag hebben. In dergelijke gevallen kan ANWB overgaan tot reparatie, het toesturen van een nieuw product, of het terugbetalen van je geld.
Volledige garantievoorwaarden
Dit zijn de algemene garantievoorwaarden voor ANWB en Human Nature artikelen die in een ANWB winkel of via de ANWB webwinkel zijn gekocht.
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- ANWB: de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid ANWB B.V., gevestigd te (2596 EC) Den Haag aan de Wassenaarseweg 220
- Koper: degene die in een ANWB winkel of via de ANWB webwinkel een product koopt waarop deze garantievoorwaarden van toepassing zijn
- Producten: producten aangeschaft in een ANWB winkel of via de ANWB webwinkel.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
- Deze garantievoorwaarden zijn van toepassing met ingang van 1 mei 2016 tot het moment dat een gewijzigde versie van toepassing wordt.
- Deze garantievoorwaarden zijn van toepassing op alle aankopen van producten zoals hiervoor in artikel 1 gedefinieerd door kopers in ANWB winkels of via de ANWB webwinkel.
- Deze garantievoorwaarden zijn op te vragen per mail en/of worden bij aankoop van een product op diens verzoek schriftelijk of digitaal aan de koper verstrekt.
- Deze garantievoorwaarden kunnen door ANWB worden gewijzigd, zonder voorafgaande berichtgeving.
Artikel 3 - Garantie
- ANWB staat er voor in dat de producten beantwoorden aan de overeenkomst en de daarbij gegeven productbeschrijving(en) en/of handleiding(en).
- Bij afwijkingen/beschadigingen/defecten aan een product binnen de wettelijke garantieperiode, anders dan door normale slijtage of ondeskundig gebruik, wordt de koopprijs van het product volledig vergoed.
- Bij afwijkingen/beschadigingen/defecten aan een product binnen de wettelijke garantieperiode, anders dan door normale slijtage of ondeskundig gebruik, kan ANWB ook overgaan tot herstel van het product indien het product daarmee weer aan de overeenkomst beantwoordt en de herstelkosten lager zijn dan (gedeeltelijke) vergoeding van de koopprijs van het product conform deze garantievoorwaarden.
- Bij afwijkingen/beschadigingen/defecten aan een product buiten de wettelijke garantieperiode vindt geen vergoeding plaats.
Adresgegevens
ANWB B.V.
Wassenaarseweg 220, 2596 EC Den Haag
Postbus 93200, 2509 BA Den Haag
ANWB Klachtenservice
Antwoordnummer 10
2509 AX Den Haag
e-mail: klacht@anwb.nl
De volgende producten kunnen, indien ze onder de garantievoorwaarden vallen, gerepareerd worden:
- Garmin elektronica
- TomTom elektronica
- Mio elektronica
- Rollators
- Fietsendragers
- Human Nature Heated artikelen
Als de reparatie onder de garantie valt, zijn de kosten voor het repareren van een artikel voor onze rekening. Valt de reparatie buiten de garantie, dan zijn de kosten voor eigen rekening. We informeren je vooraf als er kosten verbonden zijn aan de reparatie.
We raden je aan om naar een ANWB Winkel te gaan, ook als je het product via onze webshop hebt gekocht. Neem het product (indien mogelijk) en het aankoopbewijs mee, zoals een aankoopbon (voor aankopen in de winkel) of een factuur (bij een online bestelling). Onze collega in de winkel zal samen met jou de klacht beoordelen om een passende oplossing te vinden.
Indien een product buiten de wettelijke garantieperiode beschadigd raakt, kapot gaat en/of niet goed werkt, zullen we eerst de kosten voor reparatie of vervanging met je bespreken voordat we verdere stappen ondernemen.