Hieronder hebben wij alle informatie over garantie, reparatie en artikelklachten gebundeld. Klik op een van de onderstaande tabbladen om meer te lezen over het onderwerp.
Op elk product dat je bij ANWB koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat het product moet voldoen aan wat je er als klant redelijkerwijs van mag verwachten. De garantietermijn staat vermeld in de specificaties op de productpagina. Lees hier meer over de garantievoorwaarden van onze eigen merken ANWB en Human Nature.
Daarnaast hanteren wij de Algemene Voorwaarden voor verkoop op afstand en per post, opgesteld door de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie in samenwerking met de Consumentenbond. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en transacties. Bekijk hier de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel.
De algemene voorwaarden voor producten van externe verkooppartners kun je hier vinden: bekijk hier de algemene voorwaarden externe verkooppartners. Verder kun je hier de algemene voorwaarden voor het kopen van producten van externe verkooppartners vinden: bekijk hier de algemene voorwaarden kopen bij externe verkooppartners.
Ja, er geldt een wettelijke garantie op alle producten. Voor vragen over de garantie van producten van externe verkooppartners, verzoeken wij je om contact op te nemen met de externe verkooppartner. Je kunt de contactgegevens, retourvoorwaarden en algemene voorwaarden van externe partners vinden in je bestelbevestiging of op de productpagina onder 'Verkoop door [merk]' of 'Geleverd door [merk]'. Klik op de naam van de externe partner voor meer informatie.
Bekijk hier de algemene voorwaarden externe verkooppartners
en
Bekijk hier de algemene voorwaarden voor het kopen bij externe verkooppartners
De wettelijke garantie op producten vervalt onder de volgende omstandigheden:
- Normale slijtage en veroudering, zoals bijvoorbeeld het verkleuren van de stof na veelvuldig gebruik.
- Gebreken die zijn ontstaan door onbedoeld gebruik van het product, zoals ondeskundig gebruik, gebruik van consumentenproducten voor professionele doeleinden, of demontage.
- Breuk van het product, tenzij dit door onbedoeld gebruik is ontstaan.
- Indien uit onderzoek blijkt dat het product reeds door een derde is geprobeerd te herstellen, zijn de onderzoekskosten voor jouw rekening.
Je factuur geldt als je garantiebewijs en is beschikbaar in je Mijn ANWB-account of terug te vinden in je e-mail. Heb je geen factuur ontvangen van een externe verkooppartner, dan kun je deze opvragen bij de desbetreffende verkooppartner. Je kunt de contactgegevens vinden in je bestelbevestiging of op de productpagina onder 'Verkoop door [merk]' of 'Geleverd door [merk]'. Klik op de naam van de externe partner om naar de partnerpagina met de contactgegevens te gaan.
Voor producten waarbij de verkoop door ANWB wordt gedaan kun je met je product langskomen in de winkel. We kijken samen naar je product en geven advies over hoe jouw product weer hersteld kan worden. Vaak kun je kleine reparaties zelf uitvoeren met de juiste onderdelen en duidelijke instructies! Je kunt contact opnemen met de ANWB Webwinkel klantenservice voor handige informatie en waardevolle tips. Voor sommige producten verkopen we reserveonderdelen die we op kunnen sturen.
Voor producten van onze externe verkooppartners verzoeken wij je om contact op te nemen met de externe verkooppartner. Je kunt de contactgegevens vinden in je bestelbevestiging of op de productpagina onder 'Verkoop door [merk]' of 'Geleverd door [merk]'. Klik op de naam van de externe partner voor meer informatie.
Bij de ANWB streven we ernaar om jou als klant altijd van dienst te zijn met kwalitatieve producten en uitstekende service. Mocht je onverhoopt toch niet tevreden zijn over een product of onze dienstverlening, dan helpen we je graag verder met het indienen en afhandelen van je klacht.
Klacht over een product van ANWB
Als je een klacht hebt over een ANWB of Human Nature product dan kun je contact opnemen met onze ANWB Webwinkel klantenservice. We staan klaar om je te helpen en streven ernaar om binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie te geven.
Klacht over product van externe verkooppartner
Het kan voorkomen dat je een product hebt gekocht via een externe verkooppartner. Voor een snelle afhandeling van je klacht verzoeken we je om in eerste instantie contact op te nemen met de externe verkooppartner. Je kunt de contactgegevens, retourvoorwaarden en algemene voorwaarden van externe partners vinden in je bestelbevestiging of op de productpagina onder 'Verkoop door [merk]' of 'Geleverd door [merk]'. Klik op de naam van de externe partner voor meer informatie.
Kom je er samen niet uit of heb je een klacht over de verkooppartner zelf, dan kun je alsnog contact opnemen met onze klantenservice. Wij zullen je vervolgens zo goed mogelijk assisteren bij het vinden van een passende oplossing.
Geschillencommissie Thuiswinkel en Europees ODR Platform
Indien je niet tevreden bent over de afhandeling van je klacht, kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel via de website van Thuiswinkel.org of aan het Europees ODR Platform. Houd er rekening mee dat de Geschillencommissie Thuiswinkel alleen klachten behandelt met betrekking tot webwinkels en niet over fysieke winkels.