Hieronder hebben wij alle informatie over verzending en bezorging gebundeld. Klik op een van de onderstaande tabbladen om meer te lezen over het onderwerp.
Afhalen in de winkel
Bestel online en haal je bestelling op in de winkel.
Producten die vanuit ons eigen magazijn worden verzonden, kunnen in de winkel worden afgeleverd. Als deze optie beschikbaar is, zie je dat tijdens het bestelproces. We sturen je een bericht zodra de producten voor je klaarliggen. Het is helaas niet mogelijk om een product van een externe verkooppartner in een ANWB Winkel te laten bezorgen.
Bezorgkosten: gratis
Let op! Voor sommige artikelen (zoals fietsendragers, accu's en dakkoffers) gelden afwijkende verzendkosten. Deze verzendkosten worden, afhankelijk van de verzendmethode, in het bestelproces duidelijk gemaakt. Het product met de hoogste verzendkosten is leidend voor de gehele bestelling, ongeacht het aantal artikelen in jouw winkelmand.
Bezorgen op een adres
Bestel online en laat je bestelling thuisbezorgen.
De meeste producten uit ons magazijn worden door PostNL bezorgd, waarbij je tijdens het bestelproces het bezorgmoment kunt kiezen. Andere artikelen worden rechtstreeks door onze externe verkooppartners geleverd. Ben je niet thuis tijdens de eerste bezorgpoging, dan komt de bezorger de volgende dag terug, levert het bij de buren af, of laat het pakket bij een afhaalpunt achter. Je ontvangt hiervan een notificatie via e-mail of de bezorgapp.
Bezorgkosten: 4.95 verzendkosten (Als ANWB-lid betaal je geen verzendkosten bij bestellingen vanaf €50. Ben je geen lid, dan geldt dit vanaf €60.)
Bezorgen van externe verkooppartners op een adres
Bestel online en laat je bestelling thuisbezorgen.
De getoonde verkoopprijzen van onze externe verkooppartners zijn altijd inclusief BTW en Er worden nooit aparte verzendkosten berekend voor producten van onze externe verkooppartners. Wanneer je producten van ANWB zelf bestelt kunnen er eventueel wel verzendkosten worden berekend omdat je producten apart worden verzonden.
Bezorgkosten: gratis
Ophalen bij afhaalpunt
Bestel online en haal je bestelling op bij een afhaalpunt.
Zodra je bestelling bij het door jou aangegeven afhaalpunt is aangekomen, ontvang je een e-mail van de vervoerder. Na deze e-mail heb je 7 dagen om je bestelling af te halen. Als je de bestelling niet binnen deze periode afhaalt, wordt deze automatisch teruggestuurd.
Bezorgkosten: 4.95 verzendkosten
Bij het plaatsen van je bestelling en in je orderbevestiging staat de verwachte levertijd vermeld, die varieert afhankelijk van het product en de verzendmethode. Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een bevestiging met een Track & Trace code om je bestelling te volgen. Indien (een deel van) je bestelling uit partnerproducten bestaat, worden deze apart verzonden door onze externe verkooppartner. Hierdoor kan de levertijd van deze partnerproducten verschillen van die van producten die we zelf op voorraad hebben.
Ja, zodra je pakketje is verzonden ontvang je een e-mail met daarin de Track & Trace gegevens.
Geen zorgen, dan geven we je pakket af bij de buren of bij een bezorg-locatie in de buurt. Via de track & trace-code kun je zien waar je je pakket kunt ophalen. Goed om te weten: we bewaren je pakket een week op de bezorg-locatie. Daarna brengen we het terug naar de afzender.
Het kan voorkomen dat je bestelling op verschillende momenten wordt bezorgd, vooral als (een deel van) je bestelling uit diverse partnerproducten bestaat. Wanneer producten rechtstreeks door onze externe verkooppartners worden verzonden, kunnen de bezorgtijden van elkaar verschillen. Voor de meest actuele status van je bestelling kun je de Track & Trace code in de mail raadplegen.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er een foutje is gemaakt of dat er een storing is geweest. Gaat het om een product van een externe verkooppartner, neem dan contact op met de verkopende partij. Gaat het om een product van ANWB dan kun je het beste contact opnemen met de ANWB Webwinkel klantenservice. Producten van externe verkooppartners herken je aan de vermelding 'Verkoop door [merk]'. Staat hier geen ANWB, dan is het een externe partner.
Controleer de Track & Trace-code, het bezorgadres en de app van de bezorger voor een niet-thuis bericht. Als je geen melding hebt ontvangen, of als je wel een melding hebt ontvangen maar je bestelling nog niet hebt ontvangen nadat deze als "bezorgd" is gemarkeerd en twee werkdagen zijn verstreken, kun je het beste contact opnemen.
Gaat het om een product van een externe verkooppartner, neem dan contact op met de verkopende partij. Gaat het om een product van ANWB dan kun je het beste contact opnemen met de ANWB Webwinkel klantenservice. Producten van externe verkooppartners herken je aan de vermelding 'Verkoop door [merk]'. Staat hier geen ANWB, dan is het een externe partner.
Het is niet mogelijk om een product van een externe verkooppartner te laten bezorgen bij een ANWB Winkel. Ook als je zowel een ANWB-product als een product van een externe verkooppartner bestelt, kan de bestelling niet als geheel in de winkel worden afgeleverd. Producten van externe verkooppartners worden apart verzonden vanuit hun eigen distributiecentra. Producten van externe verkooppartners herken je aan de vermelding 'Verkoop door [merk]'. Staat hier geen ANWB, dan is het een externe partner.
Hoewel we er alles aan doen om dit te voorkomen, kan het gebeuren dat je een defect, beschadigd of incompleet product ontvangt. Wij lossen dit graag voor je op.
Verkoop door ANWB:
Breng je artikel samen met de factuur binnen 30 dagen na ontvangst naar een ANWB-winkel bij jou in de buurt. Daar wordt het artikel beoordeeld en zoekt de medewerker samen met jou naar een passende oplossing. Je kunt het product ook terugsturen. Vink op het retourformulier retourreden 8 aan: artikel is kapot of beschadigd, en stuur het product gratis retour. Je ontvangt dan je geld terug en kunt het artikel opnieuw bestellen in onze webwinkel.
Verkoop door externe verkooppartners:
Voor een snelle en soepele afhandeling van je klacht verzoeken wij je contact op te nemen met de externe verkooppartner. Je kunt deze partner vinden in de e-mail met je bestelbevestiging of op de productpagina, waar vermeld staat 'Verkoop door [merk]'. Als je op de naam van de externe verkooppartner klikt, ga je naar de informatiepagina van deze externe verkooppartner. Hier vind je de contactgegevens, retourvoorwaarden en algemene voorwaarden van de externe verkooppartner.