Tanken met de Mobiliteitskaart
Met de Mobiliteitskaart van de ANWB reken je eenvoudig af voor brandstof, motorolie en ruitenwisservloeistof bij bemande en onbemande tankstations in heel Nederland. Kies voor Auto Compleet of Mobiliteit Compleet als je met de ANWB Mobiliteitskaart wil afrekenen om te tanken.
Tankpas in heel Europa of alleen de Benelux
Bij het bestellen van de ANWB Mobiliteitskaart kun je gratis de optie 'Tanken in Europa' toevoegen. In dat geval ontvang je een tankpas met twee zijdes: de ene zijde is voor tanken in de Benelux en de andere voor tanken in landen binnen de Europese Unie. Je kunt in het buitenland tanken bij alle aangesloten tankstations van DKV EuroService. Dit zijn meer dan 100.000 aangesloten locaties in Europa. Bekijk het overzicht bij welke Europese tankstations de Tankpas geaccepteerd wordt.
Wil je alleen tanken in de Benelux? Dat kan, je ontvangt dan een kaart met één strip aan de achterzijde om te betalen bij de tankstations in Nederland, België en Luxemburg.
Zo werkt tanken met de ANWB Mobiliteitskaart
Met de ANWB Mobiliteitskaarten Auto Compleet en Mobiliteit Compleet is het mogelijk om te tanken.
- Onthoud de huidige kilometerstand van de auto.
- Start met tanken zoals je dat normaal ook altijd doet.
- Reken met de Mobiliteitskaart af bij de kassa in het tankstation of volg de instructies op het betaalautomaat bij een zelfkassa.
- Om af te rekenen gebruik je de pincode van de kaart.
- Er wordt vervolgens gevraagd of je met een vervangende auto rijdt. Geef aan indien je in een vervangende auto rijdt en vul de kilometerstand in.
- Je hebt betaald en bent klaar om weer de weg op te gaan.
Voor tanken met de ANWB Mobiliteitskaart geldt een standaard weeklimiet van € 350,- per kaart. Is dit niet voldoende? Neem dan contact met ons op voor het verhogen van het limiet. Je ontvangt alle gemaakte kosten op één factuur die je maandelijks via een automatische incasso betaalt. Bekijk de tanklocator waar je voordelig kunt tanken en besparen op de brandstof.
Eén pas met twee magneetstrippen
Bestel je een Auto Compleet Mobiliteitskaart en kies je voor tanken in heel Europa dan ontvang je één kaart met twee magneetstrippen.
Kies je voor een Mobiliteitskaart Compleet met Europa tanken dan ontvang je naast een mobiliteitskaart ook een losse tankpas met twee zijdes. Deze pas is dan te gebruiken om te tanken in de Benelux en de rest van Europa. Deze passen worden los van elkaar toegestuurd.
Veelgestelde vragen
Je betaalt altijd de actuele pompprijs als je tankt in Nederland (met uitzondering van enkele tankstations).
Je kunt bij alle tankstations in Nederland tanken, zowel bij onbemande als bemande stations.
Als aanvullende optie kun je Tanken Europa afnemen. Je ontvangt hiervoor een aparte pas, de DKV-pas. Om in het buitenland te kunnen tanken moeten de tankstations aangesloten zijn bij DKV. Dat zijn er in totaal 42.000. Je kunt ook je tol in het buitenland betalen.
DKV rekent naast de actuele brandstofprijzen per tankbeurt een toeslag (tussen 1% en 4,5%).
Nee, maar er geldt een weeklimiet van € 350,- voor tanken met je ANWB Mobiliteitskaart. Is dit niet voldoende? Neem dan contact met ons op voor het verhogen van het limiet.
Ja, je moet altijd de kilometerstand doorgeven als je betaalt met de mobiliteitskaart. Zo kan je werkgever het controleren op een logisch kilometerverloop en de bijbehorende brandstofkosten.
Je kunt je pincode zien in je persoonlijke instellingen op je Mijn ANWB Mobiliteitskaart portal. Log in op Mijn.ANWBMobiliteitskaart.nl. Na het inloggen ga je naar 'mijn account' en vervolgens naar 'mijn gegevens'. Daar vind je je pincode voor de mobiliteitskaart. Lukt dit niet? Bel met ANWB voor de Zaak via 088 269 73 73.
Neem contact op met ons op via +31 (0)88 269 73 73 (keuzeoptie 3) of per e-mail: info@anwbmobiliteitskaart.nl en wij helpen je direct verder.
Bij het afrekenen van een tankactie is het helaas niet mogelijk om contactloos te betalen bij de pinautomaat. Om af te rekenen dient de magneetstrip van de ANWB Mobiliteitskaart of Europese tankpas gebruikt te worden.
Bij het afrekenen met de ANWB Mobiliteitskaart kan het wel gebeuren dat de chiplezer de OV-chip van de ANWB Mobiliteitskaart leest en daardoor de betaling niet goed verloopt. Dit probleem is bij de meeste kassamedewerkers bekend. Vraag hen een reset uit te voeren en probeer het opnieuw. Een andere optie is om voor het afrekenen de gele correctieknop op de pinautomaat indrukken. Hierdoor wordt de chiplezer uitgezet en de magneetstrip probleemloos gebruikt worden.
Lukt het nog niet? Neem contact met ons op per e-mail naar anwbmobiliteitskaart@radiuz.nl of bel +31 (0)30 3040644.
Deel deze pagina