\n \nAls je jouw voertuig hebt verkocht, stuur dan binnen dertig dagen het vrijwaringsbewijs naar ons. Doe je dit na dertig dagen? Dan kan de verzekering vaak niet meer per verkoopdatum worden beëindigd. Lees alles over het opzeggen van je verzekering.
\n\n\n"}},{"@type":"Question","name":"Waar vind ik een overzicht van mijn ANWB verzekeringen?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
Via Mijn ANWB kan je zelf gemakkelijk, snel en 24 uur per dag al je verzekeringen bekijken en wijzigen. Ga naar Mijn ANWB.
"}},{"@type":"Question","name":"Wat zijn de polisvoorwaarden van de autoverzekering?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
"}},{"@type":"Question","name":"Hoe geef ik een wijziging van e-mailadres door?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
\n
Via Mijn ANWB kan je zelf gemakkelijk, snel en 24 uur per dag al je verzekeringen bekijken en je gegevens wijzigen. Ga naar Mijn ANWB.
\n\n
Wil je wijzigingen per e-mail doorgeven? Stuur dan een e-mail naar: verzekeringen@anwb.nl.
\n
"}},{"@type":"Question","name":"Hoe maak ik zelf mijn premie over?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
Wil je de premie zelf overmaken? Onderaan onze brieven en e-mails staat ons rekeningnummer. Vermeld je polisnummer bij de betaling. Je polisnummer staat op je polisblad en bankafschrift.
"}},{"@type":"Question","name":"Waar vind ik (online) schadeformulieren?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
Via Mijn ANWB kan je zelf gemakkelijk, snel en 24 uur per dag bijna iedere schade melden. Waar je ook bent, wij gaan direct voor je aan de slag. Schade melden via Mijn ANWB.
"}},{"@type":"Question","name":"Wat zijn verzekerde annuleringsredenen?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
Er zijn verschillende geldige annuleringsredenen die onder de ANWB Annuleringsverzekering vallen. Wil je je annuleringsreden controleren? Deze vind je in de polisvoorwaarden.
"}},{"@type":"Question","name":"Waar vind ik mijn relatienummer?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
\n
Je relatienummer staat op je ANWB lidmaatschapspas. Heb je deze niet? Dan kun je jouw relatienummer vinden in de e-mail met verzekeringsgegegevens. Kun je jouw relatienummer niet vinden? Bel dan naar 088 - 269 28 37.
\n
"}},{"@type":"Question","name":"Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
Via Mijn ANWB kan je zelf gemakkelijk, snel en 24 uur per dag al je verzekeringen bekijken en je gegevens wijzigen. Ga naar Mijn ANWB.
\n\n
Wil je wijzigingen per e-mail doorgeven? Stuur dan een e-mail naar: verzekeringen@anwb.nl.
"}},{"@type":"Question","name":"Hoe zet ik een verzekering stop?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
\n
\n
Wil je jouw ANWB-verzekering opzeggen? Dat vinden wij jammer om te horen! \n \nJe ANWB-verzekering kun je in de meeste gevallen dagelijks opzeggen zonder opzegtermijn. Lees alles over het opzeggen van je verzekering.
\n
\n
"}},{"@type":"Question","name":"Waarom moet ik hier mijn polisnummer invullen?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
Om je ANWB verzekeringen te bekijken via je Mijn ANWB-account, halen we je gegevens op bij ons dochterbedrijf ANWB Verzekeren. Omdat we voorzichtig omgaan met persoonsgegevens, vragen we je de eerste keer je polisnummer in te voeren ter controle. Daarna kun je je verzekeringen altijd zien via Mijn ANWB.
"}},{"@type":"Question","name":"Ik wil graag een offerte ontvangen","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
"}},{"@type":"Question","name":"Ik heb betalingsproblemen, wat kunnen jullie voor mij doen?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
Heb je problemen met het betalen van je premie? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Soms is het mogelijk een betalingsregeling te treffen. Wij helpen je graag verder.
"}},{"@type":"Question","name":"Hoe sluit ik een reisverzekering af?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
Onze reisverzekering sluit je binnen 5 minuten via onze website of telefonisch af. Je kunt bij ons kiezen uit een doorlopende of een kortlopende reisverzekering. Wij helpen je bovendien graag met het opzeggen van je huidige reisverzekering. Snel en gemakkelijk.
"}},{"@type":"Question","name":"Ik heb een factuur gekregen terwijl ik mijn verzekering heb beëindigd. Hoe kan dit?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
Staat er een minteken (-) voor het bedrag? Dan krijg je dit bedrag nog van ons terug of wordt het verrekend met je openstaande premie. Staat er geen minteken voor het bedrag? Dan zijn er nog kosten open, zoals poliskosten. Dit kan komen doordat de beëindidingsdatum van je verzekering in de toekomst ligt.
"}},{"@type":"Question","name":"Wat is de opzegtermijn van mijn ANWB verzekering?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
Al onze verzekeringen zijn dagelijks opzegbaar behalve de ANWB Doorlopende Reisverzekering. Deze verzekering is na één jaar dagelijks opzegbaar. Lees meer over opzeggen.
"}},{"@type":"Question","name":"Hoe geef ik wijzigingen van mijn verzekeringen door?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
Via Mijn ANWB kan je zelf gemakkelijk, snel en 24 uur per dag je gegevens bekijken en wijzigen. Waar je ook bent, wij gaan direct voor je aan de slag. Bekijk je gegevens via Mijn ANWB.
"}},{"@type":"Question","name":"Hoe wijzig ik een bestaande polis?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
Via Mijn ANWB kan je zelf gemakkelijk, snel en 24 uur per dag al je verzekeringen bekijken en wijzigen. Ga naar Mijn ANWB. \n \nWil je wijzigingen schriftelijk doorgeven? Stuur dit dan naar: \nANWB Verzekeringen \nPostbus 999 \n7900 AZ HOOGEVEEN
"}},{"@type":"Question","name":"Welke landen vallen binnen de Wereld- of Europadekking van de reisverzekering?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
Via Mijn ANWB kan je zelf gemakkelijk, snel en 24 uur per dag je gegevens bekijken en wijzigen. Waar je ook bent, wij gaan direct voor je aan de slag. Bekijk je gegevens via Mijn ANWB.
\n
\n
\n
\n
"}},{"@type":"Question","name":"Bekijk alle veelgestelde vragen van ANWB Verzekeringen","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
"}},{"@type":"Question","name":"Ik had niet genoeg geld op mijn rekening om mijn verzekering te betalen. Kan ik het zelf overmaken?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
\n
Is de automatische incasso mislukt? Dan krijg je een herinnering met betaalinstructies. Zo kun je de premie alsnog betalen.
\n\n
Wil je de premie zelf overmaken? Onderaan onze brieven en e-mails staat ons rekeningnummer. Vermeld je polisnummer bij de betaling. Je polisnummer staat op je polisblad en bankafschrift.
\n\n
Betaal je via maandelijkse incasso? Dan kun je kiezen op welke dag wij het geld afschrijven. Log in op Mijn ANWB en ga naar 'verzekeringen' . Kies de verzekering waarvoor je de automatische incasso wilt wijzigen.
\n
"}},{"@type":"Question","name":"Waar vind ik informatie over de ANWB Reisverzekering?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
"}},{"@type":"Question","name":"Ik heb een eerste betalingsherinnering ontvangen, wat moet ik doen?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
\n
\n
Afhankelijk van je communicatievoorkeur sturen wij de eerste betalingsherinnering, met betaalinstructie, per post of per e-mail. Je hebt nog 21 dagen de tijd om de premie alsnog te betalen. \nIn de brief leggen we ook uit wat de gevolgen zijn als je de premie niet betaalt
\n
\n
"}},{"@type":"Question","name":"Wat moet ik doen als ik mijn reis moet annuleren?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
Annuleer je vakantie zo snel mogelijk bij jouw reisorganisatie. Als het gaat om een annuleringsreden die onder de dekking valt, zorg dan dat je de volgende documenten bij de hand hebt om te kunnen uploaden:
\n\n
\n
De annuleringskostennota die je van het reisbureau krijgt;
\n
Een boekingsnota;
\n
Een bewijs met betrekking tot de annuleringsreden.
\n
\n\n
Heb je een Mijn ANWB account? \nVia Mijn ANWB kan je zelf gemakkelijk, snel en 24 uur per dag bijna iedere schade melden. Waar je ook bent, wij gaan direct voor je aan de slag. Schade melden via Mijn ANWB.
"}},{"@type":"Question","name":"Ik heb een tweede betalingsherinnering ontvangen, en nu?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
\n
\n
Als je e-mailadres bij ons bekend is, ontvang je deze brief per post én per e-mail. Ook waarschuwen wij je voor de ingetrokken dekking en de extra incassokosten als de premie niet wordt betaald.
\n\n
Je hebt nog 18 dagen de tijd om de premie alsnog te betalen.
\n
\n
"}},{"@type":"Question","name":"Bekijk alle veelgestelde vragen over de reisverzekering","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
"}},{"@type":"Question","name":"Ik krijg een brief dat mijn dekking wordt ingetrokken, wat moet ik doen?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
\n
\n
Is de premie niet betaald na het sturen van de 1e en 2e betalingsherinnering? Afhankelijk van je communicatievoorkeur sturen wij je een brief per post of e-mail, waarin wij de ingetrokken dekking aan je bevestigen. Je ontvangt ook uitleg of wij de dekking van de polis nog kunnen herstellen na ontvangst van de betaling.
\n\n
Je bent nog steeds verplicht de premie aan ons te betalen. Je hebt nog 14 dagen de tijd om de premie te betalen.
\n
\n
"}},{"@type":"Question","name":"Hoe kan ik inloggen op Mijn Verzekeringen?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
Ga naar Mijn ANWB en log in met behulp van jouw gebruikersnaam en wachtwoord. Ben je je inlognaam of wachtwoordt vergeten? Dan kun je eenvoudig je inloggegevens wijzigen of opvragen. Vul dan het e-mailadres in dat je bij aanmelding hebt gebruikt. Heb je nog geen inlogaccount? In een paar stappen maak je eenvoudig een ANWB-inlogaccount aan. Hou je relatienummer bij de hand.
"}},{"@type":"Question","name":"Wat zijn de polisvoorwaarden van de ANWB Reisverzekering?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
"}},{"@type":"Question","name":"Hoe sluit ik een ANWB Autoverzekering af?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
\n
\n
\n
\n
De ANWB Autoverzekering sluit je gemakkelijk en snel af op onze website. Je kunt kiezen uit de ANWB Autoverzekering Regulier of de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering. Met de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering kun je tot 30% extra korting ontvangen als je een veilige rijstijl hebt. Bekijk de autoverzekeringen en bereken je premie.
\n
\n
\n
\n
"}},{"@type":"Question","name":"Mijn betalingsachterstand is overgedragen aan het incassobureau, en nu?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
\n
\n
Ontvangen wij geen betaling van de openstaande premie? Dan wordt de vordering overgedragen aan het incassobureau TKB. Daarnaast wordt de verzekering beëindigd vanwege wanbetaling. Voor het overdragen aan het incassobureau wordt minstens € 48,40 extra incassokosten in rekening gebracht.
\n
\n
"}},{"@type":"Question","name":"Waar vind ik informatie over de ANWB Caravanverzekering?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
"}},{"@type":"Question","name":"Hoe meld ik een schade via de ANWB?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
Heb je schade door bijvoorbeeld een botsing, storm of brand? Of kan je reis niet doorgaan omdat je ziek bent? Via Mijn ANWB kan je zelf gemakkelijk, snel en 24 uur per dag bijna iedere schade melden. Waar je ook bent, wij gaan direct voor je aan de slag. Schade melden via Mijn ANWB.
"}},{"@type":"Question","name":"Hoe zeg ik een ANWB verzekering op?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
Al onze verzekeringen zijn dagelijks opzegbaar behalve de ANWB Doorlopende Reisverzekering. Deze verzekering is na één jaar dagelijks opzeggen. Lees meer over het opzeggen van je verzekering.
"}},{"@type":"Question","name":"Waar vind ik de polisvoorwaarden van mijn verzekering?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
"}},{"@type":"Question","name":"Ik wil een adreswijziging doorgeven","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
\n
Via Mijn ANWB kan je zelf gemakkelijk, snel en 24 uur per dag al je verzekeringen bekijken en je gegevens wijzigen. Ga naar Mijn ANWB.
\n\n
Wil je wijzigingen per e-mail doorgeven? Stuur dan een e-mail naar: verzekeringen@anwb.nl.
\n
"}},{"@type":"Question","name":"Hoe sluit ik een ANWB Kortlopendjavascript:void('Broncode')e Reisverzekering af?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
"}},{"@type":"Question","name":"Wat is Mijn ANWB?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
Via Mijn ANWB kun je je gegevens inzien en wijzigen wanneer je wilt. Bekijk online je polissen, facturen en correspondentie over je afgesloten verzekeringen. Ook schade melden kun je online regelen. Log in bij Mijn ANWB.
"}},{"@type":"Question","name":"Mijn polis is beëindigd. Waarom wordt er premie afgeschreven?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
Het kan zijn dat de betaling al bij de bank lag toen je de polis opzegde. Dan kunnen wij niet meer voorkomen dat het bedrag wordt afgeschreven. In die gevallen betalen we restitutie uit onder naam van Unigarant N.V.
"}},{"@type":"Question","name":"Hoe sluit ik de ANWB Doorlopende Annuleringsverzekering af?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
"}},{"@type":"Question","name":"Ik heb een tweede betalingsherinnering ontvangen, en nu?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
\n
\n
Als wij je e-mailadres hebben, ontvang je de brief per post en e-mail. We waarschuwen je ook voor ingetrokken dekking en extra kosten als je niet betaalt. \nJe hebt nog 14 dagen om te betalen.
\n
\n
"}},{"@type":"Question","name":"Ik wil mijn verzekering opzeggen in verband met verkoop van het voertuig","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
\n
\n
Wil je jouw ANWB-verzekering opzeggen? Dat vinden wij jammer om te horen! \n \nAls je jouw voertuig hebt verkocht, stuur dan binnen dertig dagen het vrijwaringsbewijs naar ons. Doe je dit na dertig dagen? Dan kan de verzekering vaak niet meer per verkoopdatum worden beëindigd. Lees alles over het opzeggen van je verzekering.
\n
\n
"}},{"@type":"Question","name":"Waarmee verschilt de ANWB Autoverzekering van andere autoverzekeringen?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
\n
\n
\n
\n
Met een ANWB Autoverzekering kun je altijd rekenen op hulp bij een botsing of andere autoschade. Je bepaalt zelf hoe uitgebreid jouw verzekering is. Kies voor een WA-dekking, Beperkt Casco of Volledig Casco (Allrisk). En sluit één of meer aanvullende dekkingen af. Rijd je geen schades? Dan bouw je tot wel 80% no claim-korting op. Bekijk welke autoverzekering het beste bij jou past. Onze ANWB Alarmcentrale staat dag en nacht voor jou klaar.
\n
\n
\n
\n
"}},{"@type":"Question","name":"Hoe vind ik een ANWB-geselecteerde schadehersteller bij mij in de buurt?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
"}},{"@type":"Question","name":"Ik heb een eerste betalingsherinnering ontvangen, wat moet ik doen?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
\n
\n
Afhankelijk van je voorkeur sturen we de eerste betalingsherinnering per post of e-mail. Je hebt nog 21 dagen om te betalen voordat de tweede (laatste) aanmaning verstuurd wordt. In de brief leggen we uit wat er gebeurt als je niet betaalt.
\n
\n
"}},{"@type":"Question","name":"Kan ik mijn reisverzekering opzeggen?","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"
\n
\n
Wil je jouw ANWB-verzekering opzeggen? Dat vinden wij jammer om te horen! \n \nAl onze verzekeringen zijn dagelijks opzegbaar behalve de ANWB Doorlopende Reisverzekering. Deze verzekering is na één jaar dagelijks opzegbaar. Lees alles over het opzeggen van je verzekering.
Op deze pagina vind je een overzicht van algemene veelgestelde vragen over ANWB verzekeringen. Wij helpen je graag op weg.
Veelgestelde vragen
Via Mijn ANWB kan je zelf gemakkelijk, snel en 24 uur per dag al je verzekeringen bekijken en wijzigen. Ga naar Mijn ANWB.
Al onze verzekeringen zijn dagelijks opzegbaar behalve de ANWB Doorlopende Reisverzekering. Deze verzekering is na één jaar dagelijks opzegbaar. Lees meer over opzeggen.
Heb je schade door bijvoorbeeld een botsing, storm of brand? Of kan je reis niet doorgaan omdat je ziek bent? Via Mijn ANWB kan je zelf gemakkelijk, snel en 24 uur per dag bijna iedere schade melden. Waar je ook bent, wij gaan direct voor je aan de slag. Schade melden via Mijn ANWB.
Via Mijn ANWB kan je zelf gemakkelijk, snel en 24 uur per dag je gegevens bekijken en wijzigen. Waar je ook bent, wij gaan direct voor je aan de slag. Bekijk je gegevens via Mijn ANWB.
Via Mijn ANWB kan je zelf gemakkelijk, snel en 24 uur per dag bijna iedere schade melden. Waar je ook bent, wij gaan direct voor je aan de slag. Schade melden via Mijn ANWB.
Al onze verzekeringen zijn dagelijks opzegbaar behalve de ANWB Doorlopende Reisverzekering. Deze verzekering is na één jaar dagelijks opzeggen. Lees meer over het opzeggen van je verzekering.
Via Mijn ANWB kan je zelf gemakkelijk, snel en 24 uur per dag al je verzekeringen bekijken en wijzigen. Ga naar Mijn ANWB.
Wil je wijzigingen schriftelijk doorgeven? Stuur dit dan naar:
ANWB Verzekeringen
Postbus 999
7900 AZ HOOGEVEEN
Via Mijn ANWB kan je zelf gemakkelijk, snel en 24 uur per dag al je verzekeringen bekijken en je gegevens wijzigen. Ga naar Mijn ANWB.
Wil je wijzigingen per e-mail doorgeven? Stuur dan een e-mail naar: verzekeringen@anwb.nl.
Via Mijn ANWB kan je zelf gemakkelijk, snel en 24 uur per dag al je verzekeringen bekijken en je gegevens wijzigen. Ga naar Mijn ANWB.
Wil je wijzigingen per e-mail doorgeven? Stuur dan een e-mail naar: verzekeringen@anwb.nl.
Je relatienummer staat op je ANWB lidmaatschapspas. Heb je deze niet? Dan kun je jouw relatienummer vinden in de e-mail met verzekeringsgegegevens. Kun je jouw relatienummer niet vinden? Bel dan naar 088 - 269 28 37.
Financieel
Via Mijn ANWB kan je zelf gemakkelijk, snel en 24 uur per dag al je verzekeringen bekijken en je gegevens wijzigen. Ga naar Mijn ANWB.
Wil je wijzigingen per e-mail doorgeven? Stuur dan een e-mail naar: verzekeringen@anwb.nl.
Is de automatische incasso mislukt? Dan krijg je een herinnering met betaalinstructies. Zo kun je de premie alsnog betalen.
Wil je de premie zelf overmaken? Onderaan onze brieven en e-mails staat ons rekeningnummer. Vermeld je polisnummer bij de betaling. Je polisnummer staat op je polisblad en bankafschrift.
Betaal je via maandelijkse incasso? Dan kun je kiezen op welke dag wij het geld afschrijven. Log in op Mijn ANWB en ga naar 'verzekeringen' . Kies de verzekering waarvoor je de automatische incasso wilt wijzigen.
Je hebt een brief of e-mail ontvangen dat de dekking wordt ingetrokken. Dit kan gebeuren omdat je premie niet op tijd is betaald of omdat je niet aan de voorwaarden voldoet. We leggen ook uit of we de dekking kunnen herstellen na betaling. Je moet de premie nog steeds betalen.
Staat er een minteken (-) voor het bedrag? Dan krijg je dit bedrag nog van ons terug of wordt het verrekend met je openstaande premie. Staat er geen minteken voor het bedrag? Dan zijn er nog kosten open, zoals poliskosten. Dit kan komen doordat de beëindidingsdatum van je verzekering in de toekomst ligt.
Het kan zijn dat de betaling al bij de bank lag toen je de polis opzegde. Dan kunnen wij niet meer voorkomen dat het bedrag wordt afgeschreven. In die gevallen betalen we restitutie uit onder naam van Unigarant N.V.
Wil je de premie zelf overmaken? Onderaan onze brieven en e-mails staat ons rekeningnummer. Vermeld je polisnummer bij de betaling. Je polisnummer staat op je polisblad en bankafschrift.
Heb je problemen met het betalen van je premie? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Soms is het mogelijk een betalingsregeling te treffen. Wij helpen je graag verder.
Betalingsherinnering
acceptgiro of accept email
Afhankelijk van je voorkeur sturen we de eerste betalingsherinnering per post of e-mail. Je hebt nog 21 dagen om te betalen voordat de tweede (laatste) aanmaning verstuurd wordt. In de brief leggen we uit wat er gebeurt als je niet betaalt.
Als wij je e-mailadres hebben, ontvang je de brief per post en e-mail. We waarschuwen je ook voor ingetrokken dekking en extra kosten als je niet betaalt.
Je hebt nog 14 dagen om te betalen.
Is de premie niet betaald na het sturen van de 1e en 2e betalingsherinnering? Afhankelijk van je communicatievoorkeur sturen wij je een brief per post of e-mail, waarin wij de ingetrokken dekking aan je bevestigen. Je ontvangt ook uitleg of wij de dekking van de polis nog kunnen herstellen na ontvangst van de betaling.
Je bent nog steeds verplicht de premie aan ons te betalen. Je hebt nog 10 dagen de tijd om de premie te betalen.
Neem contact op met incassobureau TKB voor het totale bedrag dat je moet betalen. Hier zijn extra kosten aan verbonden. Je loopt ook het risico dat je verzekering stopt vanwege niet betalen.
Betalingsherinnering
automatische incasso
Afhankelijk van je communicatievoorkeur sturen wij de eerste betalingsherinnering, met betaalinstructie, per post of per e-mail. Je hebt nog 21 dagen de tijd om de premie alsnog te betalen.
In de brief leggen we ook uit wat de gevolgen zijn als je de premie niet betaalt
Als je e-mailadres bij ons bekend is, ontvang je deze brief per post én per e-mail. Ook waarschuwen wij je voor de ingetrokken dekking en de extra incassokosten als de premie niet wordt betaald.
Je hebt nog 18 dagen de tijd om de premie alsnog te betalen.
Is de premie niet betaald na het sturen van de 1e en 2e betalingsherinnering? Afhankelijk van je communicatievoorkeur sturen wij je een brief per post of e-mail, waarin wij de ingetrokken dekking aan je bevestigen. Je ontvangt ook uitleg of wij de dekking van de polis nog kunnen herstellen na ontvangst van de betaling.
Je bent nog steeds verplicht de premie aan ons te betalen. Je hebt nog 14 dagen de tijd om de premie te betalen.
Ontvangen wij geen betaling van de openstaande premie? Dan wordt de vordering overgedragen aan het incassobureau TKB. Daarnaast wordt de verzekering beëindigd vanwege wanbetaling. Voor het overdragen aan het incassobureau wordt minstens € 48,40 extra incassokosten in rekening gebracht.
Opzeggen
Wil je jouw ANWB-verzekering opzeggen? Dat vinden wij jammer om te horen!
Wil je jouw ANWB-verzekering opzeggen? Dat vinden wij jammer om te horen!
Als je jouw voertuig hebt verkocht, stuur dan binnen dertig dagen het vrijwaringsbewijs naar ons. Doe je dit na dertig dagen? Dan kan de verzekering vaak niet meer per verkoopdatum worden beëindigd. Lees alles over het opzeggen van je verzekering.
Wil je jouw ANWB-verzekering opzeggen? Dat vinden wij jammer om te horen!
Al onze verzekeringen zijn dagelijks opzegbaar behalve de ANWB Doorlopende Reisverzekering. Deze verzekering is na één jaar dagelijks opzegbaar. Lees alles over het opzeggen van je verzekering.
Wil je jouw ANWB-verzekering opzeggen? Dat vinden wij jammer om te horen!
Als je jouw voertuig hebt verkocht, stuur dan binnen dertig dagen het vrijwaringsbewijs naar ons. Doe je dit na dertig dagen? Dan kan de verzekering vaak niet meer per verkoopdatum worden beëindigd. Lees alles over het opzeggen van je verzekering.
Via Mijn ANWB kan je zelf gemakkelijk, snel en 24 uur per dag je gegevens bekijken en wijzigen. Waar je ook bent, wij gaan direct voor je aan de slag. Bekijk je gegevens via Mijn ANWB.
Om je ANWB verzekeringen te bekijken via je Mijn ANWB-account, halen we je gegevens op bij ons dochterbedrijf ANWB Verzekeren. Omdat we voorzichtig omgaan met persoonsgegevens, vragen we je de eerste keer je polisnummer in te voeren ter controle. Daarna kun je je verzekeringen altijd zien via Mijn ANWB.
Mijn ANWB
Via Mijn ANWB kun je je gegevens inzien en wijzigen wanneer je wilt. Bekijk online je polissen, facturen en correspondentie over je afgesloten verzekeringen. Ook schade melden kun je online regelen. Log in bij Mijn ANWB.
Ga naar Mijn ANWB en log in met behulp van jouw gebruikersnaam en wachtwoord. Ben je je inlognaam of wachtwoordt vergeten? Dan kun je eenvoudig je inloggegevens wijzigen of opvragen. Vul dan het e-mailadres in dat je bij aanmelding hebt gebruikt. Heb je nog geen inlogaccount? In een paar stappen maak je eenvoudig een ANWB-inlogaccount aan. Hou je relatienummer bij de hand.
Autoverzekering
Met een ANWB Autoverzekering kun je altijd rekenen op hulp bij een botsing of andere autoschade. Je bepaalt zelf hoe uitgebreid jouw verzekering is. Kies voor een WA-dekking, Beperkt Casco of Volledig Casco (Allrisk). En sluit één of meer aanvullende dekkingen af. Rijd je geen schades? Dan bouw je tot wel 80% no claim-korting op. Bekijk welke autoverzekering het beste bij jou past. Onze ANWB Alarmcentrale staat dag en nacht voor jou klaar.
De ANWB Autoverzekering sluit je gemakkelijk en snel af op onze website. Je kunt kiezen uit de ANWB Autoverzekering Regulier of de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering. Met de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering kun je tot 30% extra korting ontvangen als je een veilige rijstijl hebt. Bekijk de autoverzekeringen en bereken je premie.
Onze reisverzekering sluit je binnen 5 minuten via onze website of telefonisch af. Je kunt bij ons kiezen uit een doorlopende of een kortlopende reisverzekering. Wij helpen je bovendien graag met het opzeggen van je huidige reisverzekering. Snel en gemakkelijk.
Annuleer je vakantie zo snel mogelijk bij jouw reisorganisatie. Als het gaat om een annuleringsreden die onder de dekking valt, zorg dan dat je de volgende documenten bij de hand hebt om te kunnen uploaden:
De annuleringskostennota die je van het reisbureau krijgt;
Een boekingsnota;
Een bewijs met betrekking tot de annuleringsreden.
Heb je een Mijn ANWB account?
Via Mijn ANWB kan je zelf gemakkelijk, snel en 24 uur per dag bijna iedere schade melden. Waar je ook bent, wij gaan direct voor je aan de slag. Schade melden via Mijn ANWB.
Er zijn verschillende geldige annuleringsredenen die onder de ANWB Annuleringsverzekering vallen. Wil je je annuleringsreden controleren? Deze vind je in de polisvoorwaarden.
Door te accepteren krijg je alle cookies. Weiger je dan plaatsen wij alleen noodzakelijke en analytische cookies om onze website goed te laten werken en om het gebruik van onze website op anonieme basis te meten. Kies je 'accepteren', dan plaatsen wij;
Personalisatie cookies om op basis van je gedrag op de website relevante informatie en een relevant aanbod aan te bieden via ANWB kanalen.
Marketing cookies om op basis van je gedrag relevantere aanbiedingen van ANWB te krijgen op andere websites.