ALD Automotive - Ed Salomons
Wie een kijkje neemt op de website van ALD Automotive, wordt getroffen door de eenvoud en overzichtelijkheid. ALD Automotive straalt in alles professionaliteit en klantgerichtheid in mobiliteit uit. Met als hoogtepunt het Mobility Experience Centre waarin klanten geheel vrijblijvend mee op reis worden genomen om gezamenlijk te onderzoeken waar verbeterkansen liggen. Tijdens deze sessie wordt gebruik gemaakt van de nieuwste technieken, 19 interactieve schermen en een unieke Mobility Game.
Waaruit bestaat de samenwerking tussen ALD Automotive en de ANWB?
- Neemt pechhulp in Nederland af
- Nauwe samenwerking om de kwaliteit continu te verbeteren
- Naast ANWB speelt ook Logicx een belangrijke rol bij hulpverlening en transport
Ed Salomons, manager Maintenance, Damage en Insurance: “Operational excellence zit bij ALD Automotive in de genen. Daar horen betrouwbare partners bij. De ANWB is er daar één van.”
Als de ANWB het zegt dan is het zo!
“Professional excellence staat bij ons hoog in het vaandel,” legt Ed Salomons, manager Maintenance, Damage en Insurance uit. “Daarvoor leunen we in sommige gevallen zwaar op partners die werken met dezelfde professionele instelling. We weten allemaal dat de ANWB op het vlak van pechhulp een uiterst betrouwbare partner is. Als de ANWB iets zegt dan is het ook zo!”
Samen dingen tot stand brengen
“Maar hoe betrouwbaar je ook bent, het kan altijd beter,” vervolgt Ed Salomons. Als je zoals wij de klant centraal stelt, loop je weleens tegen wensen of processen aan die voor verbetering vatbaar zijn. Dat maken we dan bespreekbaar. Je moet elkaar scherp houden om top kwaliteit te leveren. En al gaan verbeteringen niet altijd snel genoeg naar onze zin, we merken dat de ANWB er alles aan doet om in te spelen op onze klantvragen.
Samen willen we dingen tot stand brengen en daar doen we dan ook ons uiterste best voor. Soms moet je in een samenwerking even zoeken naar de juiste vorm. Maar als je transparant en eerlijk bent naar elkaar en elkaar toestaat om fouten te maken bouw je het vertrouwen op om een goede samenwerking op te laten rusten. Die vertrouwensbasis is er al sinds 2008. 11 jaar dus. Dat wil wel wat zeggen.”
Vijf pijlers van customer experience
“De strategie van ALD Automotive om tot de gewenste klantbeleving te komen rust op vijf pijlers, die touch points worden genoemd,” aldus Ed Salomons. “Dit zijn momenten die tijdens de drivers journey voor ALD en de bestuurders bepalend zijn, namelijk: de start van het contract, het onderhoud, eventuele schade, de assistentie langs de weg en het beëindigen van het contract. Met name op het vlak van de hulpverlening bij schade en het eventuele transport van gestrande auto’s spelen de ANWB en dochterorganisatie Logicx een belangrijke rol.”
Transparant en eerlijk zijn naar elkaar toe
“De mobiliteitswereld verandert in hoog tempo, wat het belang van een goede samenwerking alleen maar groter maakt,” benadrukt Ed Salomons. “Leasen en andere mobiliteitsdiensten kunnen niet meer los van elkaar worden gezien en liggen steeds meer in elkaars verlengde. Vroeger draaide het allemaal om de traditionele auto. Tegenwoordig is elektrisch vervoer in opkomst. Niet alleen meer de auto, maar ook de scooter, de fiets en misschien in de toekomst zelfs de step. Duurzaamheid en flexibiliteit zijn speerpunten geworden. Daardoor zullen we ook andere eisen gaan stellen aan onze partners. Een mooie uitdaging die we graag samen met de ANWB aangaan.”
Deel deze pagina