Hyundai - Renzo Gruijters
Hyundai Motor Nederland biedt pechhulpservice van ANWB Zakelijk als onderdeel van het after- sales service pakket. Sinds januari 2022 maken zij hierbij gebruik van de digitale intake-toepassing voor pechmeldingen. Renzo Gruijters – After Sales Program Manager – ziet dat klanten deze dienst positief beoordelen. De digitale melding van het pechgeval is eenvoudig en klanten hoeven niet meer te bellen. Hierdoor besparen ze zichzelf wachttijd.
Waaruit bestaat de samenwerking tussen Hyundai en ANWB?
- Neemt pechhulp af in Nederland
- De Hyundai rijder kan pech digitaal melden waardoor Hyundai de klant kan ontzorgen
- Focus is om de dienstverlening verder te digitaliseren
Renzo Gruijters, After Sales Program Manager bij Hyundai Motor Nederland: “Wij willen de klant zoveel mogelijk ontzorgen en gemak bieden.”
Pechmelding stap voor stap volgen
Renzo: “Pech hebben is een moment dat dingen niet gaan zoals je verwacht. Wij willen de klant hierbij zoveel mogelijk ontzorgen en gemak bieden. Internationaal noemt Hyundai dat zo mooi ‘peace of mind’. Aan een pechmelding zit een heel traject vast en die stappen moeten inzichtelijk zijn voor de klant. Dat geeft een stuk begrip en houvast: ik heb een probleem, maar de Hyundai organisatie is bezig mij te helpen.”
Deze stappen kun je bij een digitale intake sneller en directer tonen dan via een telefoontje. Renzo: ”Voor klanten is het nooit leuk om te wachten. Ze willen gewoon weten waar ze aan toe zijn. Door de pech nu digitaal te melden, verkorten we de wachttijd en ontvangt de berijder direct een bevestiging”.
Naast een nationale, digitale aanmeldservice, werkt Hyundai ook aan een Europese variant. Renzo: “We ontwikkelen momenteel een nieuw MyHyundai platform. Hierin bieden we een digitale pechmodule aan in samenwerking met ARC Europe en Hyundai Motor Europe. Zo kun je straks als klant in binnen én buitenland via de MyHyundai app eenvoudig je pech melden. Daarbij blijft de mogelijkheid bestaan om te bellen, want we vinden het belangrijk dat er ook een mogelijkheid blijft van persoonlijk contact. Voor veel mensen is dat extra zekerheid dat de melding is aangekomen en dat er iets mee gedaan wordt.”
Informatie aan elkaar koppelen
Renzo ziet de behoefte aan hulpverlening toenemen, onder andere door vernieuwende technologie en veranderingen in aanschaf van auto’s: “We zien dat onze ondersteuning steeds belangrijker wordt. Voorheen zag je dat mensen bij pech bij wijze spreken eerst de ‘handige’ buurman om hulp vroegen. Tegenwoordig zie je dat de klant veel sneller een hulpvraag bij ons neerlegt. Dat komt enerzijds omdat we meer te maken hebben met andere vormen van autobezit; zoals lease en deelauto’s. Deze klanten bellen sneller voor hulp. Anderzijds komt het doordat de technologie van de auto complexer wordt. Er is allerlei informatie die je aan elkaar moet koppelen: die van de berijder, de leasemaatschappij, de fabrikant, de importeur en de laadpaal. Daardoor is het soms een hele zoekklus om te achterhalen waar het probleem ligt. Dit maakt de berijder afhankelijker van hulpverlening. Als je daar de klant goed in kan begeleiden, dan maak je het verschil.”
Hyundai en ANWB zijn sinds januari 2022 partners bij het helpen van gestrande Hyundai rijders in Nederland en in Europa. Samen helpen zij de klant weer snel op weg.
Deel deze pagina